!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

450 درجه ی فارنهایت

راستش چالش رو دیدم اما چون کتابخوان حرفه ای نیستم هنوز ترجیح دادم از پستهای شما واسه اولویت بندی کتاب هام استفاده کنم و بخونم! و خودم شرکت نکنم
مرسی از مجهول الحال عزیز واسه دعوتم و تشکر از جناب تد برای شروع این چالش مفید
اون موقع که این کتاب رو پدرم واسم خرید و هدیه داد تلگرامی نبود! این همه کانال که بخشهایی از کتابها یا جملات مفید و آموزنده منتشر کنن نبود و واسه همین کتاب <گنجینه ی ما و شما> واقعا برام مثل یک گنجینه بود
پر از جملات ناب از اساطیر و بزرگان جهان و حتی امامان و پیامبران. که میشد یه راه درست زندگی واسه خودت داشته باشی باهاش
کتاب به چندین فصل مختلف تفکیک شده و جملات توی اون فصول جای گرفتن.
خیلی خیلی برام ارزشمند بود چون باهاش بزرگ شدم و هدیه پدرم بود
هر موقع حالم بد بود میرفتم فصلی که به حس و حالم بخوره رو انتخاب میکردم و میخوندم و سعی میکردم بهش عمل کنم
اما خیلی متاسفم که دوستی کتاب رو ازم امانت گرفت و رشته های پیوند گسسته و دیگه نمیتونم کتابم رو که برگ برگش بوی خاطرات میداد داشته باشم :(
انقدر برام ارزشمند بود که میخواستم یه روز هدیه بدم به میم! اما دیگه نمیشه متاسفانه

کتاب بعدی که خیلی تحت تاثیر قرارم داد "نامه ای به کودکی که هرگز زاده نشد" بود.
این کتاب بیشتر از هر کتاب و فلسفه و بحثهای افرینش دیگه ای من رو به فکر کردن وا داشت و هنوز که هنوزه پرم از علامت سوال که "از کجا امده ام امدنم بهر چه بود" هنوز دارم فکر میکنم و انقدر عطر کتاب مشامم رو پر کرده که برای خودم هم عجیبه. انتخاب اینکه یکی دیگه رو به این دنیا اضافه کنی یا نه ! سواله واسم

گنجینه ی ما و شما رو بیش از بیست بار خوندم! و نامه ای به کودکی که هرگز زاده نشد رو دو بار.اما فکر کنم یه روز هم کتاب اولی رو دوباره بخرم واسه خودم هم کتاب دومی رو برای بار سوم بخونم
کتاب هایی که پدر و مادر به آدم هدیه می دهن، حتما به دردمون میخوره!
حتی اگه خوب هم نباشن خاصن :-)
نکند دوست نداشته ای به دنیا بیایی ،
نکند دوست نداشته ای زاده شوی ،
نکند روزی بسرم فریاد بکشی که چرا مرا درست کرده ای ..
سوالاتی که نویسنده از خودش میکند و بی جواب هستند 
 ولی همین سوال ها را تقریبا همه ی ما در مقاطعی بخاطر 
 فشار های روحی از مادر خود کرده ایم ..
مادرانی که همیشه شوق فرزند داشته ولی شاید هرگز 
آمادگی پذیرایی از نوزاد را نداشته اند .. 
امیدوارم نسل های آینده بشریت به این امر به درستی و آگاهی 
نگاه کنند . 
کاش میفهمیدیم راه درست چیه استاد
کاش میشد دلایل قانع کننده ای داشت که اگر روزی فرزندمون ازمون پرسید قانعش کنیم

از همه گذشته , کاش فرزندان خوبب تربیت کنیم.نه فقط کسی رو به این دنیا اضاف کنیم بدون اگاهی و سواد

ممنونم که تشریف میارید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan