!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

بیاید راجع به پزشک شدن حرف بزنیم(2) ادامه پست قبل

نشستم فکر کردم ببینم با خودم چند چندم و چی میخوام از زندگیم 
یه نگاه به دفتربرنامه ریزیم انداختم دیدم "تا جایی که تونستم" تلاشمو کردم,من حتی روزهایی هم که مریض بودم یا مهمونی بودم(که انگشت شمار بود این مورد) رو هم نوشتم اونجا! 
حتی روزهایی هم که نخوندم یا کم خوندم رو مرور کردم 
یه بار احساسی,یه بار منطقی:)) 
رفتم سراغ دفترچه قرمزم که آرزوها و برنامه هامو توش مینویسم و به محض برآورده شدن تیک میزنم! 
راستی از کنکور تا الان میدونی چندتا تیک زدم؟!:)
توی دفترچه قرمز دوست داشتنی من آرزوها و برنامه هایی خیلی یهویی طور نوشته شده که شاید خیلیها با دیدنش بخندن:)) ولی برای من اونقدر شیرین هست که بخوام تمامو وقف کنم تا تیک سبزو جلوش بزنم! 
بعضیها خیلی خیلی کوچیک و بعضیها هم شاید بعید! ولی برای من حتما دست یافتنی:) 
یکیشونو میدونی چی نوشتم؟! --طبیب! 
نه پزشک ذهنی خیلیها! آره هدفم کنار بیمار بودنه,کمک کردن و لبخند نشوندن رو لبشونه ...نه رسیدن به موقعیت اجتماعی و احترام شغلی و ثروت! 
هدفم از این مورد راضی کردن "خودمه"! فراغ بال و آرامش خودمه...
ارزش آدمها خیلی فراتر از موقعیتشونه 
به قول مامانم میگفت اگه میخوای بچه هات در آسایش باشن برو پزشکی:)) 

تقریبا تصمیمم رو گرفتم و فکر کنم بتونید حدس بزنید چیه! ولی نپرسید لطفا:) منتظر نتایج میمونم,انتخاب رشته میکنم و اگر به امید خدا قبول شدم بعد متوجه میشید:) 
به کنکوری ها توصیه میکنم شمام یک ساعت وقت بذارید و به "خودتون" فکر کنید...نه به دیگران,حتی به پدر و مادرتون هم چنددقیقه فکر نکنید؛میدونید چرا؟! چون اونا قلبا فقط خوشبختی و خوشحالی شماست که براشون مهمه.اگه روی رشته خاصی پافشاری میکنن تحت تاثیر جو موجوده شاید,و یا شاید فکر میکنن هدف شمام اون رشته ست 
منم هنوز تصمیم رو به خانواده ام نگفتم و تعجب نمیکنم اگه شوکه شن! ولی نهایتا میدونم که حمایتم میکنن و من براشون مهمتر از خواسته خودشون و حرف دیگرانم 
 80% ازش مطمئنم.ولی اینو میدونم که خیلیها رو شوکه خواهد کرد:)) و به خودم قول میدم که اگه کسی مخالفت کرد(که حتما پیش میاد) فقط لبخند بزنم:) توجیه و توضیح فقط برای عزیزایی که برام مهمن و میدونم که اظهارنظرشون از روی دلسوزی و دوست داشتن منه.
میدونی الان یاد چی افتادم؟ حرف دیشب میم.جیم!  گفتم نتایج به زودی میاد و گفت: "تو دختر باهوشی هستی و هر نتیجه ای هم بگیری واسم همون لیمویی,هر نتیجه ای" 
چقدر خوشحالم از حضور همچین فرشته هایی توی زندگیم,به تصمیم من احترام میزارن و کمکم میکنن 
یا دوست عزیزی به نام نرگس که یه روز خیلی یهویی اینجا واسم کامنت گذاشت و گفت که هرکمکی از دستش بربیاد انجام میده تا من درست تصمیم بگیرم و به هدفم برسم,و بعد از اون هم خیلی واسم زحمت کشید:) 
خیلی از شما همینجا که خصوصی و عمومی کمک کردید و هنوزم همراه هستید,بخصوص میم عزیزم که حدس میزنم بهتره کامل معرفی نکنم که سرش شلوغ نشه:) ^_* 
الان پر از آرامشم و خوشحالم... 
احساس میکنم بزرگتر شدم! چون تونستم خیلی منطقی به آینده ام فکر کنم و تقریبا تصمیم بگیرم 

+برای شما هم آرامش این چنینی آرزومندم:) 
 
 این دخترسال سومی مدرسه ست که تقریبا مشاورش هستم 
انتظارات دیگران طبیعیه که این باشه:) همیشه واست ظاهری ترین بهترین رو میخوان 
ولی برو ببین بهترین واسه تو و زندگیت و شرایطت چیه و اونو انتخاب کن و بدرخش:) 
من حرفامو زدم !!! هر جور مایلید !
خیلی ممنون از شما:)لطف کردید
میترکونی 
مطمئم موفق میشی ❤ 
:) انشالله 
مرسی مریم  جان:* 
سعی کنید خیلی جنبه ها رو لحاظ کنید ، منم به عنوان یه شخص عادی دیدگاهم رو مطرح کردم ، اما شما و خانواده شماست که تصمیم می گیرد ،امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیرید،آخه فرصت اشتباه ندارید ،انتخاب رشته نمی گم ، آخر زندگیه ،اما بخش مهمی از زندگیتون رو تحت تاثیر قرار میده. بهترین ها واستون آرزو می کنم!
نظر شما محترمه منم استفاده کردم خیلی ممنون 
بله واقعا تصمیم مهم زندگی هستش,و البته اخر راه نیست:) 
مرسی,شمام موفق باشید 
ان شالله هر کی هر چی به دوست داره و به صلاحشه قبول شه :)
الهی امین:)
قشنگترین دعای ممکن..
مرسی:)
من خودم خیلی خیلی خیلی باشک و تردید انتخاب رشته کردم خیلی
ینی انتخابامو بالا پایین میکردم شهر و رشته عوض میشد
بماند که چقد سرزنش میشدم که چرا پزشکی نزدم ولی من دوسش نداشتم وفکر میکنم داروسازی بهترین اتفاق و تصمیم زندگیم بوده.
ولی  یه چیز میگم از ته دل 
برای انتخاب رشته مشاورای کنکوری بدرد نمیخورن 
اصلا و اصلا و اصلا
فقط دانشجو و فارغ التحصیل اون رشته که اونم جدیدا باشه
الکی م گوش نکن به حرف بقیه بازار کار و اینا
چ خوب که تصمیمتو گرفتی
امیدوار همونی که میخای بشه:)
منم حمایت خونوادمو داشتم 
همین که همینو داری یعنی ته آرامش*_*


ولی میدونی مهم اینه که الان اونو بهترین انتخاب زنگیت میدونی:) 
وای اینو گفتی الان هنگ کردم!!! حالا انتخاب رشتمو چیکار کنم؟!!" 
انشالله:) 
واقعا واقعا... 
مرسی عزیزم:) 
و ممنون بابت کامنت خصوصیت:)
دوشنبه ۹ مرداد ۹۶ , ۱۴:۰۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
ان شاالله بهترین انتخاب های زندگیت رو بگیری که اتفاق های خوبی در پی داشته باشه:)
الهی آمین...
مرسی عزیزم:)
میدونی همه میگن این مهمترین بخش زندگیته که همه ی زندگیتو معلوم میکنه و ... اما به نظر من این شکلی نیستش . شاید روی کلیت تاثیر داشته باشه اما فقط همون نیس . زندگی کلیت مهمتری داره از نظر من و مهمترینش علاقه اس . آدم فقط وقتی روی علاقه اش انتخاب کنه پشیمون نمیشه حتی اگه بعدا فک کنه میتونست چیز دیگه ای رو انتخاب کنه .ا
یشالله همونطوری میشه که دلت میخواد
راستی عاشق دفترچه قرمزت شدم ^_^
اصل زندگی برای منم یه چیز دیگست:) البته که از اهمیت اینم چیزی کم نمیکنه 
دقیقا 
بخرم برات عزیزم؟:) تو هم بعد میتونی ارزوهاتو توش بنویسی:)
سلامم:)
دو تا پستا رو خوندم و حرفای دیگران ....
در این بین حرف های خوبی زده شد .
حرف من اینکه اول علاقه و بلافاصله بازار کار !
چون به نظرم چه دختر چه پسر  نباید وقتش تلف بشه و فقط یه مدرک بگیره و بره خونه بشینه چون جوانیش تموم میشه و حیفه :(  ولی برای رسیدن به هر چیزی تلاش کرد گاهیم خودمون  نمی خوایم  و به دنبال رویا های بلند هستیم که همین الان زود ظاهر بشه که امکانش نیست و باید کم کم به دستش آورد نه یه آن!
من میدونم تو دختری هستی که هم تلاش میکنی و هم میخوای به بهترین جا ها برسی :)
پس دقت کن تو این لحظات !!
با هر کسی که هر رشته ای  که هست( به جز چهار پنج تا رشته ای پر طرف دار  چون ماشالله همه تو این چند رشته سر رشته ای دارن و اطلاعات و بهت کمک میکنه) صحبت کن ببین نظرشون در مورد رشته شون چیه ! چون نمیدونم دقیقا چه رشته ای البته حدس زدم ولی خب هر چی بیشتر اطلاعات داشته باشی به نفع خودت:)
چون گاهی فکر میکنی  رشته ( هر رشته ای و شغلی)خیلی خوبه ولی چیز دیگه ای از آب در میاد البته قبول دارم که گاهی شخص از رشته اش خوشش نمیاد و برای تو هم یه جوری میگه نا خودآگاه که خوشت نیاد!

برای انتخاب رشته اول خودت و خودت و نظرات دیگران و  البته در کنار یه نفر که  کار بلده مثلا آشنا و در حضور مامان بابات که اونا هم باهات مشورت کنند .
چون تصمیم با خودت هست که اول چی رو بزنی و چه شهر ی نه همین جوری پر بشه
حتما هم کارنامه گزینه دو سایت هیوا و قلم چی رو بررسی کن چون خیلی مهمه بعد از کنکور قسمت اعظم بعدی با انتخاب رشته هست نمی گم میشه شاهکار کرد ولی خیلییییییی تاثیر گذاره پس حواست باشه خیلی دقت کنی.

یادت باشه اول انتخاب اولین هست پس خوب تصمیم بگیر
موفق باشی:)



سلام:)
کم کم به دستش اورد! کاملا درسته 
یه شبه نمیشه 
اره خیلیا سعی دارن بقیه رشته هارو بد جلوه بدن واسه همینه باید رفت سراغ آدمش! 
قسمت سختش همین انتخاب رشته ست که هنوز نمیدونم خودم اینکارو انجام بدم یا نه 
مرسی توام موفق باشی:)
لیمو جانم مشاور فقط میاد میگه احتمالش هست چی قبول شی 
یه سری اطلاعات کم هم در مورد رشته ها داره 

بازهم میل خودته ،ولی بزار رتبه ها که اومد اگر دوست داشتی منم کمکت میکنم برای انتخاب رشته 
حال الانه تورو من پارسال داشتم عزیزم 
ولی کلی میگم ،وقتی رتبت اومد اول تصمیم بگیر میمونی یا میری
بعد اگر خاستی بری ، برو انتخاب رشته مجازی سنجش رو انجام بده 
و ضمنا تو سایتای قلمچی و گزینه دو هم رتبت رو وارد کنن ببین با حدود رتبت پارسالیا چیا قبول شدن 
بعد در مورد رشته هایی که میتونی بیاری تحقیق کن 
بعد کد رشته هارو وارد سایت کن و تمام

حتما...خوشحال میشم:) 
مرسی که درکم میکنی 
نمیدونستم انتخاب رشته مجازی هم داره,البته هیچی راجع به انتخاب رشته نمیدونم! 
کلا باید صبر کنم,نتایج اومد حتما باهاتون مشورت میکنم
مرسی عزیزم لطف کردی وقت گذاشتی:*
من از این پست بیشتر از هرچیز ارامش و اطمینان رو حس کردم
برای همین مطمئنم اون چیزی که میخوای رو بدست میاری و توش بهترینِ خودت میشی:)
:) انشالله که همینطوری بشه 
مرسی یاس,منم با کامنتت قوت قلب گرفتم:)
حس خیلی خوبیه وقتی توی خودت به یک منتج عقلانی برسی،
حالت خوش ! :)
واقعا خیلی خوبه:)
ممنونم همچنین
به نظرم تا نتایج نیاد نمی شه تصمیم گرفت. 
امیدوارم هر چی به صلاحته همون بشه
توکل به خدا
درسته,نمیشه تصمیم نهایی رو گرفت اما میشه فهمید با خودت چند چندی و چی میخوای 
مرسی عزیزم
نمدونم بت گفتم یا نه ولی من ب عشق ریاضی درس خوندم و بزرگ‌شدم ...ولی اخرش اومدم تجربی!! از ناچاری!
دوس داشتم ریاصی محص بخونم مثه خانم میرزاخانی!
حالا من کجام؟؟ اینجا! جایی دور از رویای بچگیم... اما عاشقشم.
نه اباناجان نگفتی 
ولی خیلی خیلی تعجب کردم!!!!! 
ناچاری چرا؟! 
عشق به وجود اومده,,,,هرجا باشی اگه بخوای بهش علاقه مند میشی.. 
الان بهترین موقعیتو داری عزیزم 

لیمو جان...من از این همه درک و درایتت کیف میکنم.ایمان دارم بهترین انتخاب رو داری وقتی انقدر باهوش و همه جانبه نگری....بازم هر کمکی ازم برمیاد بی تعارف بگو:*
قربانت نرگس عزیزم,لطف داری به من 
منتظرم نتایج بیاد با دوستتون تماس بگیرم 
بهت خبر میدم هرچی شد:) 
مرسی نرگس جان,,,واقعا مرسی:*
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan