!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

آیلتس یا ارشد؟!

صبح از طرف سنتر آزمون آیلتسم برام ایمیل اومد که آزمون اسپیکنگم شفاهیه، و من که منتظر آزمون حضوری و زل زدن به چشم های اگزمینر با اعتماد بنفس و اکتهای دستم که ناخوداگاه هم هست اما موثره بودم، تا ایمیل رو دیدم پنیک کردم!! ببین همینطوری اششششک هام ناخوداگاه سرازیر شده بود و با خودم میگفتم من همه پلهای پشت سرمو خراب کردم که نتیجه قطعی بگیرم، حالام دارن منو تو شرایط کنترل نشده میذارن، حتی پیام هم دادم بهشون توی سایت که چرا حین ثبت نام به من نگفتین انلاینه؟ و با یه جمله دروغ که بله ما اطلاع دادیم چت رو روم بستن. 
بعدش یادم اومد که دانش من ک همونه بابا، مدت ها هم هست دارم با پارتنر اسپیکینگم ویدیوکال میکنم و چیز جدیدی نیست برام. خلاصه که خودمو جمع کردم 

اما میدونی اون اشکها بخاطر چیز دیگه ای بود، داستان همون پل های پشت سر.
یادتونه گفتم استعداد درخشان شدم و میتونم بدون کنکور ارشد بخونم؟ خب اپلای نکردم، فقط فرم دانشگاه تهران رو فرستادم برای رشته ای که فقط یه نفر ظرفیت داشت و اونم از کارشناسی های خودشون میگرفتن قطعا. دو ماه بعد، یک ساعت مونده بود سایت دانشگاه خودم بسته بشه، الف اصرار کرد ک برو اپلای کن حالا چیزی از دست نمیدی که، منم سایت رو باز کردم دیدم باید حضورا میرفتم فرم میگرفتم!! هیچی دیگه با این که تیک درخواست رو زده بودم سایت رو بستم. 
امروز دوستم ف پیام داد که نتایج استعداد درخشان اومده، تو اپلای نکرده بودی؟ حیف بودی و فلان
رفتم چک کردم دیدم دانشگاه خودم، رشته خودم ارشد قبول شدم :))))) لنتی ها من که حتی اطلاعات شخصیم هم ننوشته بودم کامل:))
فکر کنم این کار خدا بود میخواست بهم بگه اینم پلهایی که خراب کرده بودی، درستشون کردم برات حالا دیگه گریه نکن برو امتحانتو بده.

مبارکههه. باعث افتخاری لیمو🥰🥰

سلامت باشیی، مرسی عزیزم:** 

اینقدر پلهای پشت سرت خراب نکن. دو دقیقه صبر داشته باش شاید نتیجه همونی شد که میخواستی

باشه باشه :)) صبر میکنم
امیدوارم

زندگی باور می خواهد آن هم از جنس امید

که اگر سختی راه به تو یک سیلی زد

یک امید از ته قلبت به تو گوید

که خدا هست هنوز …

خدا همیشه هست 

حالا شما چرا اسم نداشتی؟!:))

بسیار هم عالی !!! البته افتخارش بیشتر واسه همون دانشگاست که همراهی شمارو داره ! هرچند این موضوع تاثیری در موفقیت بی چون و چرای شما در ازمون پیش رو نداره ! 

البته حق دارین بابت این آزمون استرس معقول داشته باشین مخصوصا اینکه هزینه ای ازمونهای خارجی سرسام اوره ! 

بابت بخش اسپیکینگ هم اتفاقا باید کمترین استرس رو داشته باشین چرا که اولا بنظر آزمونهای مصاحبه ای تصوری ( کامپیوتری) استرس کمتری داره تا مصاحبه های فیس توفیس ( اینو تردید نکنین ) و دوم اینکه چونکه اگزمینر شما ایرانی هست غالبا نسبت به جاهای دیگه ( خارج کشور ) حداقل نیم نمره بیشتر در کیسه خود دارین! قبل از بالا رفتن هزینه ها اینطور بوده و حالا که هزینه ها بالاتر رفته حتی این قضیه ملموس تر شده ! ( زیرا که اگزمینر خود در این ملک آریایی زندگی میکنه و تامین هزینه ی سنگین ازمون رو درک میکنه )

فقط میمونه رایتینگ که استرالیا تصحیح میشه و چالش برانگیزه ! البته  یه ۶ هم بگیرین کافیه ! بالاتر که بهتر !

ریدینگ  و لیسنینگ که مشکلی ندارین ! ریدینگ که بیشتر مدیریت زمان هست و لیسنینگ هم تمرکز و کنترل استرس ! 

البته همه انچه را که گفته شد رو میدونستین و مطمئنا هم واسش اماده این ! پس با اطمینان و محکم برین تمامش کنین ! از همین الان نمره خوبتونو تبریک میگم 🤩

 

 

:)) خیلی ممنون
هزینه مادیش دیگه توی این مرحله مهم نیست راستش، اما خب بله نسبت ب چندسال قبل خیلی زیاد شده
چون تجربه شرکت توی ماک حضوری رو داشتم حس کردم محیط حضوری رو بیشتر دوست دارم و میتونم با اگزمینر ارتباط برقرار کنم.
Hope so :))))
خیلی ممنووووون

اینم یادم رفته بود ، لیسنینگ که اولین اسکیل هست رو بخاطر استرسزا بودنش یکم نیاز به مهارت داره ! اون چند ثانیه اول که زمان معرفی و مقدمات هست شما چند ثانیه فرصت داری به سوالات پارتهای دیگه یه نگاهی بندازی !( نه الزاما فقط محدود به پارت اول شی) هرچه سوالات رو قبل از آعاز شدن صدا ، بخونی و نگاه بندازی بی شک راحتر و مسلط تر به سوالات جواب میدی ! پایان هر پارت سی ثانیه فرصت هست ! اگر در پاسخ دادن سوالات پارت قبلی مشکلی نداشتی از این سی ثانیه استفاده کن برای خوندن سوالات پارت بعدی ! و این هم بگم اگه در پارت اول که از اعداد استفاده میشه و اون لحظه نتونستی تشخیص بدی که مثلا سونتی هفده هست یا هفتاد ، کافیه هر انچه که میشنوی رو به فارسی بنویسی و رد شی تا بعدا ذهنت بدور از استرس اینو انالیز کنه و وارد پاسخنامه کنی ! 

هرچند میدونم که میدونی اینارو ! محض یاداوری 🙂 

 در مورد اسپیک هم که میدونی اکثر اگزمینرها میدونن که حداقل نمره مفید شش و نیم هست و اینو بهت میدن  ! مرز بین شش و نیم و هفت فقط کالوکیشنها هستن ! تا میتونی وسط حرفهات یکی دوتا مثل نخود اش قاطیش کن ! اینطوری حداقل هفت رو میشی ! 

 

لیسنینگ منتظر ۸_۹ ام. اصلا نگرانش نیستم. اما همین تکنیکی ک گفتین رو به کار میبرم و خیلی مفیده 
حتما:)
خیلی ممنونم از وقتی ک گذاشتین و برام نوشتین، تجارب ارزشمندی ان.

ای جانمممممممم....تبریک بهت دختری....موفق باشی....

سلامت باشی عزیزم، ممنووونم:**
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan