!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

انتخاب رشته

در اینکه اینترنت با من لج کرده هیچ شکی نیست! درست هروقت من بهش احتیاج دارم قطع میشه و ایندفعه کلا مودمم سوخته!! 

کامنتهای خصوصی پست قبل از عمومیها بیشتر بود و امیدوارم با این نت کم سرعت جوابهای کوتاهم! به دستتون رسیده باشه و ممنونم از همتون 


یه بار دیگه برگردم عقب... من قبل از اومدن نتایج تصمیمم رو گرفتم ...حتی دوتا پست هم راجع به تصمیمم نوشتم که احتمالا خوندین 

با همه اینها بازم انتظار اون رتبه رونداشتم، حتی یک درصد هم احتمال نمیدادم !! و طبیعی بود که به شدت ناراحت شم و احساس شکست کنم ... یک سال تلاش من واسش اون رتبه منطقی نبود 

وقتی فهمیدم بازم احتمال قبول شدن توی رشته ای که قبل از نتایج بهش فکر میکردم رودارم اروم شدم و تونستم فکر کنم،تحقیق کنم،با یه عالمه افراد صحبت کنم و مشورت کنم و در نهایت تصمیم گرفتم 

از بین اون رشته هایی که قبول میشم من میخوام فقط همون رشته مورد نظرمو انتخاب کنم

پس احتمالا از ۱۵۰ انتخابم تعدادی خالی میمونه! هنوزم هستن اونایی که میگن نه حتی انتخاب رشته هم نکن و بمون! یا پدرم که میگه بعدها پشیمون میشی چرا تربیت معلمو انتخاب نکردی ولی باز هم من تا تهش حمایتت میکنم 

واقعا همه اطرافیانم منطقی برخورد کردن بخصوص پدرومادرم که تلاشهای منو دیدن...با تمام وجودم خوشحالم که مشکلات خانوادگی همکلاسیهامو نداشتم

مدیرم تا دیروز ،روزی سه چهار دفعه تماس میگرفت و تهش وقتی گفتم میخوام انتخاب رشته کنم بهم گفت من تورو از خودت هم بیشتر میشناسم و مطمینم که هرجابری موفق میشی 

انتخاب رشته مجازی سنجش میگه که ۷۲℅ رشته مورد نظرمو علوم پزشکی شهرخودم قبول میشم اما محل تحصیلم یه شهرستان در فاصله دو ساعته با هوای گرم،و یه شهرستان دیگه درفاصله سه الی چهارساعته با هوای سرده! که خب قطعا من هوای سردش رو ترجیح میدم! 

و احتمال قبولی بقیه شهرستانهای استانم هم که دانشگاه مستقل دارن باز همین حدوداست

دلم میخواد شهرهای دور رو اولویتم قرار بدم  و یکم تنوع به وجود بیاد اما پیشنهاد همه استان خودمه،که البته یکی از قطبهای قوی کشوره 

هنوز در این مورد به تصمیم نهایی نرسیدم ، نظر شما چیه؟!

ولی با وجود همه اینها باز هم ۱٪ احتمال نشدنش رو میدم،که دوباره مثل نتایج بهم شوک وارد نشه. که اگر هم نشه چیزی رو از دست نمیدم،نهایتا یک سال دیگه با همین کتابهای دبیرستان سرمیکنم ولی این دفعه با تجربه! 

دیگه خودمو سپردم به اتفاقات پیش رو و امیدوارم بهترین حالت ممکن پیش بیاد که هرکدوم هم بشه من نهایت استفاده رو از تک تک لحظات عمرم میبرم و قلبا راضی و خوشحالم :) 


+فعلا اینترنتم قطعه ولی تا شنبه که انتخاب رشته کنم حتما به اینجا سر میزنم و از نظراتتون استفاده میکنم:) 




موفق باشی لیمو جان
انشاءالله که هرچی به صلاحته اتفاق بیفته ❤❤❤
مرسی عزیزم...یه تشکر حسابی از خودت واسه تحمل همه غرغرهام و کمک کردنت
انشالله...اگه قبول شم با تمام وجود میپذیرم و میرم و بهترینمو ارایه میدم.نشه هم حتما دیگه صلاح نبوده و یک سال دیگه میخونم 
(( :پس خوب شدی خداروشکر که علوم پزشکی میاری موفق باشی عزیزم
خوب که نه نشده.ولی رشته ای که راه دومم بود رو احتمالا اره قبول میشم 
مرسی پری جانم
موفق باشی^_^
:) مرسییی
هر رشته ای رفتی ادامش بده ، پیشرفت میکنی اونطوری.
ناراحت شدم ، کنکوره دیگ کاریش نمیشه کرد .
اگ خدایی نکرده قبول نشدی بازم تلاش کن
ی سال دیگ حتما میتونی هرچند خیلی سخته پشت کنکوری بودن
تجربشم بده !

موفق باشی .. غصه نخور
حتما 
ناراحت نیستم الان دیگه:)  هرکدوم بشه مشکلی ندارم 
مرسی عزیزم.امیدوارم توهم موفق باشی :) 
امیدوارم  هرچیز صلاحه همون بشه !!! ولی عجله نکنید !!احساسیز تصمیم نگیرد ،هر رشته ارزش خوندن نداره !!بعدش هر چه شهر نزدیک تر باشه بهتره ،البته به شرطی که دانشگاه هم معتتبر باشه ، امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیرید!!
انشالله که میشه
اتفاقا کاملا منطقی تصمیم گرفتم 
اوهوم الان دارم روی همین تحقیق میکنم 
ممنونم از شما
نمیخوای بگی چه رشته ای؟
اگه قبول شدم حتما میگم:)  
خوشحالم که بهتری :* 
تجربی شخصی خودم اینه که شهر دور بد نبود برای اینکه زندگی جدیدی تجربه کنم اما خیلی سختی داره و خیلی عقب میوفتی از خیلی چیزا و وقتی برمیگردی شهر خودت تقریبا صفری 
اگر شهر خودت قبولی یا شهری نزدیک که بری و بیای به نظرم این رو انتخاب کنی بهتره :*
فدات شم :) 
از چه چیزهایی عقب میفتی نگار؟ 
اوهوم تقریبا به همین نتیجه رسیدم خودمم
سلام جانا
باید بابت همه نعمت های خدا، شکرش رو بجا بیاریم. واقعا بعضیا خیلی خیلی خیلی شرایطشون سخت تر و بد تره
امیدوارم به خواسته دلت برسی و تو هر دانشگاهی وارد میشی موفق باشی :)
 سلام عزیزم 
واقعا...
انشالله.مرسییییی:) 
موفق باشی عزیزم
مرسی عزیزم
کاری نکردم 
مطمئنم دیگه هر اتفاقی بیفته ، از پسش بر میای عزیزم 
لطف کردی:) 
انشالله:) 
استان خودتون که عالیه ولی کلا تا جایی که امکان داره از ناحیه تون دور نشو
موفق باشی لیمو جانم
احتمالا اولویتهام همینجاست..
مرسی عزیزم همچنین
مطمئنم بهترین تصمیم رو گرفتی
موفق باشی لیموی عزیزم
انشالله 
مرسی عزیزم
 بهر حال در هر کجا که بروید .
 برای شما آرزوی موفقیت دارم 
خیلی ممنون لطف دارید :) 
تو میتونی لیمو جان :))
تربیت معلمم خوبه هاااا ! منم یه زمانی میگفتم بده، ولی بعدها فهمیدم یه آب باریکه ای باشه خیلی بهتره تا اینکه هیچی نباشه
لطف داری معلوم:-)
چی بگم...وقتی علاقه نیست نمیشه کاریش کرد 
جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۱۵:۰۳ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
ان شاالله توی رشته ای که دوست داری موفق میشی:)) حتما مدیرت تو رو بیشتر از ما میشناسه!
منتظر خبرهای خوبت هستیم:)
:-)) انشالله
مرسی عزیزم
ان شالله هر چی و هر جا میری موفق شی لیمو جان :)
مرسی عزیزم همچنین 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حرم :) به به .... دیگه یقین پیدا **** ***** !؟ 
تو که از خیلی وقت پیش میدونستی:-)
نه خوب من محدوده رو میدونستم.الان فهمیدم چههههه قدر نزدیکیم.
:-))) همون محدوده رو در نظر بگیر خطرناکه:-)
راستش می خواستم واسه یکی از این دو تا پست آخر یه چیزی بنویسم، ولی دیگه بی خیال بسته بود نظر هاش. :)))
در مورد این پست خواستم بگم یکم بیشتر با خودت فکر کن ببین چند جندی. من که  یه جورایی حس می کردم لازم نیست واسه تو یه نفر کامنت بذارم و حس می کردم قطعا خفن تصمیم می گیری و می دونی چی کار می کنی. هنوز هم این ذهنیت رو دارم درباره ت ولی می خوام یه یاد آوری کوچولو بکنم. وقتی نتایج می آد آدم ذهنش فوق العاده به هم ریخته می شه و واقعا به کسایی نیاز داره که از بیرون گود نظر بدن. می خوام بگم کار خطرناکیه که حتّی یدونه از اون صد و پنجاه تا انتخاب رو از خودت بگیری چه برسه به اینکه نوشتی تعداد خیلی زیادی.
ببین هر کدومش مثل یه شانس می مونه که تو رو توی یه مسیر جداگونه قرار می ده. موفقیّت یه مسیر مشخّص نداره. ولی با خالی گذاشتن اونا، داری شانس ها رو از خودت می گیری. بله من منکر علاقه نمی شم. خودم پرچم دار پرچم داران این جمله ام که علاقه اگر نباشد زندگی مفت نمی ارزد.
ولی بحث اینه که نمی دونم اون رشته ای که مورد علاقت هست و  ازش می نویسی چیه و امیدوارم همون رو که علاقه داری بیاری، ولی اینم نمی دونم به اندازه ای که درباره ی همون رشته ی مورد علاقه ت اطّلاعات داری سعی کردی بقیه رو هم ببینی یا خیر. خیلی وقت ها علاقه های کشف نشده ای وجود دارن که شاید تا آخر عمر کشف نشده بمونن. باید همون موقع که شانسش رو داری بهشون چراغ سبز نشون بدی لیمو.
ببخشید ولی کلّه شقی ه اگه به امید یه رشته و دانشگاه خاص بقیه ی انتخاب هات رو خالی بذاری. حتما حتما بشین با خودت فرض کن که قبول نمی شی اونی رو که می خوای و انتخاب دیگه ای هم نمونده و توی نتایج یه مردود گنده می بینی. اون موقع باید این حجم از انرژی رو داشته باشی که ادامه بدی. اون موقع باید مطمئن باشی از این انتخاب هایی که می تونستی انجام شون بدی ولی خالی گذاشتی شون و سوختن. باید به اون حدّی از مصمم بودن برسی  که هیچ وقت این فکر تو سرت نیاد که دوستات رو ببینی که می آن با اشتیاق از رشته شون و دانشگاه و محیط جدید و سبک زندگی جدیدشون حرف می زنن و با خودت فکر کنی ای بابا انگار خیلی هم بد نمی شد اگه اون رشته رو می زدی چون رتبه ت می خورد.

و اینکه دارم می گم موفّقیت مسیر مشخّص نداره، قطعیه شک نکن. مثلا شاید بهداشت از نظر شما رشته ی مسخره ای باشه، ولی این چند روز یه سری کلاس های آموزشی برای ما برگزار کردن که توش یه آدمی که بهداشت (اونم یه دانشگاه داغون) خونده داره می آد بهمون درس می ده که چه جوری بشیم یکی مثل خودش. این آدم برای دوره های بالاترش بورس شده به یه دانشگاه آمریکا و هنوز فوق العاده جوون هست و هیچی نشده تو ایران خودمون داور کنگره های علوم پزشکی ه و در حد یه استاد قبولش دارن.
خلاصه موفّق باشی. خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ها زیاد فکر کن. 

اتفاقا من با این فکر که کسی نظری نداره بستم! خوشحال میشم بگی نظرتو:-)

کیلگ من انتخاب هام صدتا هم نشدن حتی!!!! تا فردا شب وقت دارم ویرایش کنم 
راجع ب همه رشته ها فکر کردم واقعا حتی قبل از کنکور
ولی بازم الان دارم ب حرفات فکر میکنم,تو این مورد میترسم واقعا 
این رشته ای که انتخاب کردم دقیقا علاقه کشف نشده بود!:-)
فکر کردم بازم فکر میکنم همچنان تا فردا شب 
مرسیییی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan