!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

حواشی کنکوری که دیگر تمام شد!

شبکه سه برنامه "حالا خورشید " کارشناس آورده واسه اثبات اینکه در کنکور ۹۷ تقلب گسترده صورت نگرفته و تقلب موردی بوده!!! منی که بیننده برنامه بودم قانع نشدم! معاون وزیری که نشسته اونجا پشت میز و خیلی بی ادبانه می گرده ببینم توی صحبتهای اون پسر کنکوریه سوژه ای پیدا میکنه بهش ایراد بگیره یا نه! و به دغدغه های دانش اموزها میخنده
ولی ایا تقلب گسترده صورت گرفته؟توی حوزه ازمون خودم با چشم خودم دیدم! و حالا دانش اموزی که جزء ضعیفهای مدرسه هم نبود حتی , رتبه برتر شده!
مورد بعدی عدم صلاحیت مراقبان بود.بچه ها شما خواستید وارد حوزه ازمون بشید بازرسی شدید؟! ملت با کیییف وارد حوزه شده بودن!
والا ما صبحها که میخواستیم وارد کلاس مدرسمون بشیم بیشتر بازرسی میشدیم!
مورد بعدی تفاوت فاحش بین رتبه ها و درصدها بود.چرا درصدها بالاست ولی رتبه ها بدتر شده؟! خب اینو من و شما میدونیم یکی از دلایلش بالارفتن "یهویی" میانگین درصدها بوده! چرا یهویی همه باهوش شدن نمیدونیم! وزیرمون نمیدونه ها! من و شما میدونیم ملتی که سوال ها رو با قیمت ۶_۷_۸تومن خریدن یهو رفتن ۹۰درصد فیزیک زدن مثلا!اون رتبه بندی منطقه ای سهمیه دار ها بماند
اطلاعیه ای هم که سایت سنجش داد درخصوص همین موضوع رو فراموش کنید! میخواستن من و شما رو قانع کنن.
اینا مواردی بود که توی برنامه بررسی شد و به هیچکدوم پاسخ درست و مستندی داده نشد
منی که دارم این مطلب رو اینجا می نویسم نمیخوام بگم اره من حقم رتبه بهتری بود یا این بچه هایی که سهمیه دارن اومدن که حق منو بگیرن! الان من و تو کنکوری در شرایطی هستیم که هر چی بگیم بهانه ست واسه بقیه
من شخصا از این چرخه خارج شدم و دارم به رشته و احتمالا شهری که میخوام میرسم
میخوام بگم توی مملکتی که دارید دم از عدالت و برابری میزنید ردی از هیچکدومشون نیست!
مدیریت نه توی اقتصاد نه سیاست نه فرهنگ نه اموزش نه هنر و نه هیچ چیز دیگه ای دیده نمیشه
این حرف های صد من یک غازتون هم بذارید در کوزه آبش رو بخورید که حتی یک بچه ی پنج ساله رو هم قانع نمیکنه.فقط من توو کف این روی شمام!! رو که نیست!!

+معاون وزیر فرمودن این سیستمهای تخمین رتبه هیچکدوم معتبر نیست و ما خواستیم این موسسات مجوزشون گرفته شه! اره قراره دیگه نه کانونی وجود داشته باشه نه گزینه دو نه گاج :-D 
+کارنامه کنکور تجربیتونو بذارید جلوتون و یه سر به همین سایتهای نامعتبر تخمین رتبه بزنید , درصدهای تجربیتونو واسه رشته ریاضی بزنید و از دیدن رتبه تون عنان از کف بدید!! :))
من که از نخبگان ریاضی ام :d
موافقم باهات :'(
صددرصد تقلب شده ، حتی قبل اومدن نتایج هم میگفتن که تقلب شده چندنفرم دستگیر کرده بودن!!!
ریاضی و انسانی! -_-
اره اونم دیدم من همینجا
:))بیخیال خیلی تو فکرش نرو ;-)
جالبه من که این برنامه رو دیدم نظری متفاوت با شما دارم

توضیحات قانع کننده بود که اصلا امکان تقلب سیستماتیک نبوده . اون پسره هم قبول داشت و بر عکس حس میکنم پسره به این در اون در میزد که یه چیزی از حرف دکتر بیرون بکشه
و کلا چارچوب منطقی رو رعایت نمیکرد و پرش داشت از مواضع خودش
توضیحات درصد ها و رتبه ها هم باز قانع کننده بود
راجع به اینکه مراقب ها باید دقت بیشتری روشون باشه بله انتقاد وارد بود و باید پیگیری بشه 

راهی هم که برای اثبات متقلبین بازه باز نقطه ی قوت سازمان سنجش بود .

پسره قبول داشت؟عکس از حوزه ازمون و گوشی و پاسخنامه نشون داد اما قبول نکردن.تهش هم گفت که قانع نشده.
اینکه پرش داشت رو موافقم اما به اینم دقت کنید اجازه کامل کردن صحبتهاشو بهش ندادن و اون فقط میخواست اعتراض کنه اما با سیااست روبرو شد! نه حقیقت

فقط یک جمله ...'حق خوری'
:-(
یعنی واقعا شیش هفت ملیون خریدن؟ :|
نامردا حداقل قیمتو ببرن بالا که فقط چند نفر بتونن بخرن نه انقدر ارزون و در دسترس !

+منم برنامه رو دیدم :))))
و از خنده هاش عصبی شدم :))))

++حوزه ی ما هم اصلا بازرسی نکردن :))) انقدر وضع افتضاح بود که اون نماینده ی بچه ها خودش خیلی رک اعلام کرد ( مدرسه هدایت قم و دانشگاه مفید قم ! )

ظاهرا همینه :)) 

خنده هاش خیلی روی اعصاب بود! انگار داره بازی میکنه

اوون بودیی؟:)))چه جالب
الانم به فکر قطعی کردن تاثیرمعدل افتادن! :///
واقعا کجاش عادلانه س همش یک سال کنکور نظام قدیم بگیرن!
اگه قطعی بشه فکر کنم خیلی خطرناکه:-\
اره پسره قبول داشت سیستماتیک نبوده و اذعان کرد سوال لو رفتن قبل آزمون امکان نداره .
اون‌مورد ها هم معاون گفت بفرستید پیگیری میکنیم کما اینکه حدود سیصد مورد رو پیگیری کردن
حتی پسره آخره سر یک مغالطه ی بد انجام داد . 

به هرحال به نظرم نباید بذاریم کنکوری بودن خودش و همچنین مسئول بودن طرف مقابل روی قضاوتمون اثر بزاره
به نظرم معاون برخورد نسبتا خوبی داشت و جواب های خوبی هم میداد
به هرحال نظری بود که من پیدا کردم
سیصد مورد!!
نه اون هیچ اثری نداشت به نظرم.یه سری چیزا رو دیگه با چشم دیدیم

نمیدونم واقعا...من که برام تموم شده ست اما به هرحال دیدنش خوشایند نیست

شاید اونا رو نشه تایید کرد.اما من نوعی به جای اینکه کنکورم ساعت هشت شروع شه هشت و ده دقیقه شروع شد.و ده دقیقه یعنی از دست دادن ده تا تست , سی درصد!!
نمی دونم چی بگم.
من الان سر مرز وایستادم.شب تا صبح کابوس میبینم.و بعد از دیدن درصد هام و رتبم هنوزم متعجبم.
این روز ها گاهی به سرم میزنه برم مثلا زیست فناوری تهرانی ، شیمی شریفی چیزی بخونم ، و فقط از این مملکت برم.
منی که جون کندم ، از هزار و یک تفریحم زدم الان میرم زیستمو ۷۰ _۸۰ میزنم ولی بهم تراز نمیده!فهمیدن اینکه کنکور ۹۷ به مراتب سخت تر از ۹۶ بود نیاز به نبوغ خاصی نداشت!بعد این یعنی چی واقعا؟؟ملت یهو تیزهوش شدن؟؟
این اختلاف فاحشی که بین رتبه ی کشوری و منطقه هست چی؟؟
دلمون رو به چی خوش کنیم آقایون؟!
ملت مجبورن همه هجوم بیارن به تجربی.اونم فقط و فقط بخاطر سیاست غلط شماهاست.تو کجای دنیا این سیستم آموزشی و سنجشی که ما داریم رو دارن؟
خیلی عرضه دارید دلالی کنکورتون رو جمع کنید.خدا میدونه سالی چندها میلیارد سود خالص دارید از درآمد کنکور!ااگر جلوی کلاسهای فلان و بهمان و کتابها و انتشارات و دی وی دی و کوفت و زهر مارتون رو می گرفتید هیچوقت این حجم از رقابت بوجود نمی اومد.حیف و صد حیف که ین وسط چیزی که به تاراج میره روح و روان ما بدبختهاست!همین!
*در تمام این چند روز سعی کردم مثبت اندیش باشم ، ولی پستت بغضم رو ترکوند اصن :)
به خودت فکر کن ببین به چی از همه بیشتر علاقه داری و برو دنبال همون به نظرم.اینکه سه تا رشته تو بورسن دلیل نمیشه هررتبه برتری بره ... نمیدونم واقعا
هوای دلتو داشته باش خلاصه :-)

با همه حرفات هم موافقم
اخی الهی , همچین قصدی نداشتم :-( 
من ندیدم متاسفانه.
خبر نداشتم.
تکرارش کی هست؟تکرار داره؟
نمیدونم.منم اتفاقی دیدم وگرنه اصلا دنبالش نیستم که بدونم.کی دلش میخواد عذاب بکشه
راستش منم شنیدم تقلب شده و احساس میکنم که شده اما بازم فکر نمیکنم به صورت گسترده. کلا من زیاد به چیزی توجه نمیکنم اما پارسال بعد از بیرون اومدن از حوزه بچه ها یه چیزهایی گفتن که درست بود. اما امسال تو حوزه خودمون چیزی نشنیدم. ولی مطمئنا تقلب هرسال هست حالا گسترده رو نمیدونم. و اینکه منم تعجب میکنم درمورد همون بهتر شدن درصدها اما بدتر شدن رتبه ها. واقعا چرا و چطور؟! 
اینکه چرا و چطور دلایل متعددی داره که دنبال جواب بهتره نباشیم! چون نمیرسیم
این بررسیها و پاسخگویی ها هم صرفا رفع تکلیفه نه انجام وظیفه
از ما که گذشت
من ندیدم و زیاد در جریان نیستم ، ولی در همچین آزمونی به این عظمت برای تغییر درصدها و بالا رفتن میانگین با این شدت،  با تقلب حداقل حداقل هزار نفر باید باشن ...
به یه مورد و دو مورد و صد تا دویست تا حتی ختم نمیشه... 
بعد یه سوالی که پیش میاد اینه که واقعا هزار نفر جرات تقلب دارن ؟ اونم سراسری که عواقب سبکی نداره براشون...
کلا آزمون سراسری جزو safe ترین آزمون ها بوده همیشه ... 
ولی بازم میگم هیچ اطلاعی ندارم برای همین رد هم نمیکنم چون هیچی غیر ممکن نیست ! 
از طرفی واقعا قبولی و رتبه آوردن در کنکور با اطمینان میگم به پیشینه ی دانش آموزی در مدرسه بر نمیگرده ... چون متاسفانه سیستم ما به طریقی جلو میره که میبینیم خیلی از دانش اموز های برتر مدارس ، شاگرد اول ها حتی در کنکور موفق نیستن ! به خاطر این که نوع موفقیت در کنکور با موفقیت در امتحان مدارس کاملا متفاوته ... الان تو تجربی هایی که طی سالها کنکورشون رو خوب ندادن و دور از انتظارشونه رو جمع کن ببین چقدر معدل های بالای ۱۹ و ... دارن و چقدر از شاگردهای خوب کلاس بودن... 
دیگه اینکه نفس عمیق بکش برو دنبال زندگیت ❤❤❤

تهش موردی رو قبول کرد ولی گسترده رو نه.اما امسال توی هر شهری داره دیده میشه درصورتی که پارسال در این حد نبود واقعا.حداقل من هیچی نشنیدم
به نظرم اگه زیاد نبود اخبار اصلا حتی اعلام هم نمیکرد! دیگه سیاستهاشون رو شده

ما که رفتیم :) :-*
نمیدونم....
حق داری
عجب لیمو جان، من اصلا ازین قضیه که گفتی که واسه کنکور امسال مساله ایجاد شده خبر نداشتم! واقعا چه افتضاحی... چقدر با سرنوشت ها بازی شده، واقعا ادم میمونه چی بگه..دستشم به جایی بند نیست! به کجا دقیقا میشه گله و شکایت این قضیه رو برد؟!
+من اصلا کاری ب اینکه پدر رزمنده و آزاده و جانباز واسه فرزندش سهمیه ورود به دانشگاه قرار میگیره ندارم، ولی امسال که یکی از اقوام که از نظر درسی واااقعا در سطح پایینی بود رتبه ش شد ٥٥ واقعا شوکه شدم!! نکته جالب اینه که خانواده ش به شدت بابت این رتبه فخر میفروشن!:/ و خب واقعا چرا!!! 
سلام نرگس عزیز
به یه سری جاها بردن اما فایده ای نداشت ...! دیگه نمیشه به عقب بازگشت 
مگه برای اینده دوباره اتفاق نیفته

این سهمیه ها اصلا جالب نیست! همون ساپورت مالی که میشن کافی نیست واقعا؟ که بعد بیان واسه پذیرش دانشگاه و کار پیدا کردن و استخدام و همه چییز در اولویت باشن؟کجاش انصافه الله اعلم!
در سطح پایین بوده سوال پیش میاد که چطوری یهو شده ۵۵؟ :))
منو که اصلا نگشتن
لامصب تقلب میشه همه مدلشو از منابع خیلی قوی و محکمی شنیدم 
اقا من امسال نخوندم کم کاری کردم ولی درصدام فرق می کنه ولی رتبه!!!!!!!!
سال پیش من 5% زمین زدم اما امسال 25% اما نتیجه !! حتی زیرگروه 2 خراب تره 
واقعا چرا ؟؟! چرا یکی مثل ادم به ما جواب نمیده
خدایی وقتی کارناممو دیدم اصلا باورم نمیشد (تجربی و زبان) ولی هنرم خوب شده!!!!! چطوری دوتارو رتبه افتضاداغون اوردم یکی رو رتبه خوب
اصلا چیز قابل انکاری نیست دیگه
توی اکثر حوزه ها اتفاق افتاده
تقلب اون هم توی کنکور حتی یک مورد هم نباید باشه! اینا منتظرن صدهزار نفر تقلب کنن بگن گسترده بوده!!!

منم از کارنامم تعجب کردم
570 هزار نفر این کثافت‌کاری‌هاشونو با مغزاستخون حس می‌کنن. 570 هزار نفر یه عدد نیست. تک تک شماره‌هاشون یک فرده که با روانش بازی شده.

+ تقلب از کجا می‌آد؟ کی سوالا رو می‌فروشه؟ واقعا نمی‌شه که طرف سوال بخره دو رقمی بشه. می‌شه؟ 6-7 تومن نصف شهریه یک ترم بین الملل نیست. نمی‌تونم بگوارمش.
دقییییقااااا...

سوال نمیخرن فکر کنم جواب میخرن :-D
متن جالبی بود
بازرسی صبح مدرسه جالبتر :)
صبح مدرسه که داغون بود :-D
همون ریاضی ک‌شما مسخرش می کنی دهه ۸۰طرف جون میداد واس رفتنش ک گل بگیرن این مملکتو ک این شد وضش
در ضمن من س سال پشت کنکور موندم‌واس ی برق شریف فک‌نکن نمیاردم اتفاقا میشد ولی سهمیه نذاشت و‌تهش الان ی دانشگاه خراب شده تو‌تهرانم
همون ریاضی ک شما این طور میگی تو‌کشور جهان اولی عامل توسعه و‌پیشرفتشونه
مریم میرزاخانی ها ریاضی بودن ...
این اینجاس ک طرف برق میخونه راننده تاکسیه
وقتی دیگ انگیزه ایی نمونده واس رشت ریاضی توقع داری درصدا چ‌جوری باشه؟؟من تهش با رتب ۲۰۰رفتم دانشگاه درصدامو تو‌دهه ۸۰میزنم میشم ۹۰۰۰...فرقش اینه هرچی ی عقب داشته خانم نخبه ریاضی
این ،خراب شدس ک همه چیش برعکسه


ببخشید شما کجای متن تمسخر میبینید؟! من دارم وضع وخیم تجربی رو نشون میدم فقط!! اهمیت رشته ریاضی رو منی که الان از همه داوطلبها خوشحالترم که امسال تجربی هام امکان انتخاب رشته های ریاضی رو دارن کااملا متوجه ام!! کل رشته ها دارن بر اساس علوم پایه میچرخن و پیشرفت میکنن
اگه همون دهه هشتاد اشباع نشده بود و جلوشو میگرفتن که الان این مدلی نبود که
چندسال دیگم وضع تجربی میشه مثل ریاضی
من خودم تمام فک و فامیلم هم دوره ای شما و اتفاقا رشته ریاضی بودن!خبر دارم چخبره و تفاوت فاحشی که الان بین قبول شدن و اون موقع هست واقعا انصاف نیست

یکم ریلکس باشید!! منم خودم قربانی همین خراب شده ام!

من ک از دقیقه اولی ک بعد از دیدن درصدا رتبه مو دیدم قشنگ خفه شدم تو خونه ک نگن کنکورو ریده داره بهونه میاره!
ولی لیمو این چندروزه انقد همه چیو ریختم تو خودم ک ده تا از جونام کم شده:(
خسته م! فقط میخوام چشمامو ببندم بعد اعلام نتایج بازشون کنم...
اره هر چی بگیم بهونه ست واقعا برای همه
میم دیگه کاریش نمیشه کرد واقعا :-( وقتی بگذره دیگه غصه خوردن واسش بی فایدست
میفهممت کامل...ایشالله بهترین نتیجه رو میگیری و تهش راضی ای
منم برات ارزوی موفقیت دارم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan