!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

زن

سیمون دوبوار میگه : اگر روزی فرا برسد که زن نه از سر ضعف , که با قدرت عشق بورزد , دوست داشتن برای او نیز همچون مرد سرچشمه زندگی خواهد بود نه خطری مرگ بار !
دارم به این جمله فکر می کنم
و اگر بخوام مبنای اولیه ام رو این متن قرار بدم باید بگم زن ها رو با تفکر نیازمند بودن یا به عبارتی ضعیف بودن به دنیا میارن و رشد میدن!
زن های خارجی رو نمیدونم اما زن های ایرانی حق دارن.
وقتی همه ی اسطوره های تاریخی مردن , وقتی همه ی ضرب المثل های سمبل قدرت به اسم مردهاست, وقتی همه ی پیامبران و امامان و قدیسان اسلام مرد بودند , وقتی اکثر عوامل کشور مرد هستند ناخودآگاه هم که شده این تصور به وجود میاد که به قدر کافی صلاحیت ندارن.
این فکر مثل درخت در وجود مردان سرزمینمون هم ریشه میکنه و نتیجه اش میشه وضع موجود! خانواده های مردسالار و برچسب های وقیح زدن به مردانی که میخوان از این چرخه ی معیوب خارج شن و برن به سمت و سوی درست
زنانی که دارن آگاه میشن
عده ای از اونها از اون طرف بوم میفتن و انقدر ادای فمنیست بودن رو در میارن که یادشون میره زنانگی کردن و یک سری تفاوتهای جزیی باید پذیرفته شن اما این باعث نمیشه از حقشون بگذرن
عده ای که با وجود اگاهی میپذیرن که ما جنس دومیم و دیگه قرار نیست چیزی عوض بشه

اما آیا حقیقت کل هم همینه؟ قطعا نه.
يكشنبه ۷ مرداد ۹۷ , ۱۸:۰۹ .. مــَـمــَّـد ..
تو این دوره و زمونه خیلی آدمای کوته فکر و بسیط پیدا میشه که به زنا به چشم یک ضعیفه نگاه میکنن که فقط باید تو خونه باشه و مطیع امر اونا!!!!
در صورتی که اینوری نیست و اونا هم حق آزادی دارند منتها با ضوابط خاص خودشون که اصلا آزادیشون رو نفی نمیکنه...
امیدوارم روزی برسه که هیچ زنی از این بابت ناراحت نباشه.!
يكشنبه ۷ مرداد ۹۷ , ۱۸:۰۹ .. مــَـمــَّـد ..
تو این دوره و زمونه خیلی آدمای کوته فکر و بسیط پیدا میشه که به زنا به چشم یک ضعیفه نگاه میکنن که فقط باید تو خونه باشه و مطیع امر اونا!!!!
در صورتی که اینوری نیست و اونا هم حق آزادی دارند منتها با ضوابط خاص خودشون که اصلا آزادیشون رو نفی نمیکنه...
امیدوارم روزی برسه که هیچ زنی از این بابت ناراحت نباشه.!
متاسفانه
اما به نظرم تقصیر خودشون نیست.از نظر روانی و ریشه ای که بررسی شه برمیگرده به فرهنگمون! عرفمون! نظام اموزشیمون و حتی دین
ایراد از اشخاص نیست تا جایی که اگاه شن.اگه اگاه شن و باز هم ادامه بدن اونجا محکومن

اگه منظورت از ادای فمنیست بودن در آوردن رفتارهای افراط گرایانه و درخواست حقوق بیشتر از مردانه بنظرم واژه اشتباهی رو استفاده کردی عزیزم به نظر من ادای فمنیست بودن رو درآوردن یعنی تظاهر به درخواست حقوق برابر به عنوان یک انسان ولی انجام ندادن هیچ عملی، چون فمنیسم یعنی حقوق برابر فارغ از جنسیت :)
و یه مسئله دیگه،به نظر من تفاوت ها همونطور که بین دو انسان وجود داره بین یک مرد و زن هم وجود داره و هیچکس نمیتونه به بقیه بگه بخاطر جنسیت متفاوت از یه نفر دیگست

اره دیگه ببین اصلش همون حقوق برابره.اما اونا با اینکه میگن فمنیستن اما درواقع یا بیشتر از حقشون میخوان یا کلا مرد ستیز میشن یا یا یا
دقیقا همون یک عده همین رو نمیپذیرن . و دیگه حتی اون زنانگی های قشنگ رو هم برخودشون حرام میکنن.کلا نمیفهممشون و حتی نمیخوام بفهممشون
همینان که ادای روشنفکری و فمنیست بودن رو درمیارن اما تو عمرشون تا حالا یک کتاب رو هم نخوندن مثلا! یا به قول خودت کاری نمیکنن
پس چه کلمه ای به کار ببریم؟
اتفاقا همین دیروز، سر کلاس انقلاب اسلامی استادمون می گفت کار زن ها اینه که توی خونه بشینن. به حرف شوهرشون گوش کنن و بچه تربیت کنن. این که این همه فساد تو جامعه است به خاطر اینه که زنا به تربیت بچه ها رسیدگی نمی کنن
حتی می گفت زنا برن محل کار مرد غیرتی میشه که زنش داره تو محل کار با زنش بگو بخند می کنه. گفتیم خب مردام همینطورن. گفتن این به خاطر شما زناست :|
در وصف عصبانیتم باید بگم که درسو حذف کردم تا عقاید همچین آدم کوته فکری وقتم رو هدر نکنه
افسوس می خورم لیمو... خیلی افسوس می خورم . نه اینکه من زن آفریده شدم دست خودم بوده و نه اینکه اونا مرد آفریده شدن. همش بحث یه کروموزومه! و همین آدما هستن که تمام کارهایی که زنابرای بشریت کردن رو ندید می گیرن و هنوز بزرگترین حدمت زن رو شوهرداری می دونن.
حرف و خشم زیاده. افسوس هم
از این ادمها بیزارم و نمیخوام یک ثانیه تحملشون کنم
حذف کردی اما بالاخره باید بگذرونیش که:( کی قراره تموم شه این بساط ها نمیدونم
ایشون الان استاادن.مثلا!! حیف همچین لقبی

واقعا حرف و گلایه و نقد زیاده اما در حوصله میگنجه؟توان جنگیدن هست؟قرار نیست کم بیاریم و متوقف شیم اما درد نیست انرژیمونو بذاریم برای دفاع از حقوق اولیه والزامیمون؟هعی....
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
صد درصد موافقیم!!* *** **** **** ******* **
اون ادامه شو دوست داشتم نگه دارم فققققط واسه خودم :)) سلام متقابل من هم برسون از طرف من کله ی اون فسقلی رو ببوس :))))
لیموی عزیزم :) ناراحت نشی یه وقت :))
نمیدونم شاید اصلا باهات موافق نباشم درسته زنم و هرگز هم از حقوقم نگذشتم درسته یه جایی آزادی که مردا دارن نداشتم اما هیچوقت کمبودی احساس نکردم به خاطر جنسیتم و ندیدم برخورد بدی بشه باهام نمیدونم شاید تو محیطی بزرگ شدم که خیلی ندیدم حالا بگذریم . اما خیلی از زنان موفق داریم و این فکر و عقیده کم کم داره از بین میره ولی با اینجای حرفت خیلی ناراحت شدم که گفتی" همه ی پیامبرا و امامان و قدیسان اسلام مرد بودند" پس حضرت فاطمه و رقیه و زینب و خدیجه و .... چی؟ که خیلی خیلی تو قران و تو اسلام ازشون به احترام یاد شده و هرگز همچین برخوردی که ذکر کردی روشون اعمال نشد ‌. فکرنمیکنی همین ماها (منظور آدمیه که باعث همچین تفکری میشه ) مثلا بعضی آقایونی که تفکرشون کوچیکه یا زنانی که از حقشون کوتاه اومدن یا نتونستن خودشون رو نشون بدن و باعث شدن همچین تفکری بزرگ بشه !!!
نه اصلا ناراحت نمیشم
نظرات متفاوته و قابل احترام

این برام خیلی عجیبه که تبعیضهای جنسیتی که پخشن در سطح جامعه یا توهینها و تحقیر ها رو متوجه نشدی.شاید کم توقعی؟یا شاید اونایی که دیدی برات مهم نبوده؟یا شاید هم واقعا برخورد نداشتی که خوش بحالت

من نظرم خودم رو گفتم میم., به اعتقادات شما توهین نکردم
اما اونا امام و پیامبر نشدن!! فقط بستگان اونا بودن.اونقدر که به مرداشون اهمیت داده شد به اونا توجه نشده, شاید مشکل در اجرای دین باشه اما نهایتا مهم چیزیه که داره دیده میشه در این عصر

بیشتر از این نمیتونم واقعا بازش کنم الان که وارد حیطه شخصی اعتقاداتت و اعتقاداتم شم :) :-*

پ.ن:یکی از مثال هام ایه ۳۴سوره نسا


کار با اسطوره ها یا فرهنگ اصیل ایرانی ندارم اما دین اسلام اصلا این شکلی نیست و اگر بد جا افتاده دقیقا به خاطر بد اجرا شدنش و التقاطش با فرهنگ های مختلفه وگرنه در اصل اسلام زن ها بسیار محترمند . وقتی که اصلا رای  برای زن ها خنده دار  بوددر غذیر از زن ها بیعت گرفته شد . اسلام پر است از شخصیت های بزرگ زن . و بزرگترینشون که حضرت زهرا باشه حدیث داریم که حجت خداست بر ائمه یعنی یک جایگاه بسیار ویژه که حتی امامان ما هم ندارند .
در اسلام مرد حق نداره زن رو به کارهای خونه واداره و اگه زن نخواد مرد باید براش خدمت کار بگیره . و خیلی از احترام هایی که در کل تاریخ بشر بی بدیله .

فیمنیست برعکس ظاهر فریبنده اش اتفاقا در باطنش مردسالاری به شدت موج میزنه به شدت .
جواب کامنت خانوم میم رو بخونید لطفا 
و اینکه , یه سری چیزها هست که وقتی ریشه ای بررسی میشه از اعتقادات مذهبی مرد سرچشمه گرفته شده.یه سری اتفاقات بد دیگه هم هست که هیچ ربطی به دین نداره و قابل انکار نیست

میشه بفرمایید مردسالاریش کجاست؟من اطلاعات این مدلی ندارم :)

پ.ن: یه نگاهی به ایه ۳۴ سوره نسا بندازید
راجع به اینکه فمینیست چجوری به نفع مردهاست بعدا باید پست بنویسم در چند خط نمیشه .

راجع به عقاید مرد که گفتید خیلی ها الان اسم خیلی اعتقاداتو اسلامی گذاشتن در صورتی که اسلامی نیست و من با اسلام واقعی کار دارم که بسیار برای زن ارزش قائله

راجع به جوابی هم که به خانوم میم دادید من براتون نوشتم که حدیث داریم که حجت خدا بر ائمه حضرت زهراست یعنی یک مقام مافوق تصور و البته این نه به خاطر بستگان پیامبر بودنشه بلکه به خاطر تقوای خودشونه . حضرت زینب . معصومه و .... همه و همه ارزششون پیش درگاه الهی به خاطر اعمال خودشون بوده نه بستگان ائمه بودن . شاید در این زمینه بهتون اطلاع داده نشده اما چه بسیار شخصیت های زن در اسلام که مذجع علمی بودند همین حضرت معصومه . عمه ی امام زمان و ...
میخوام بهتون بگم که در اسلام کامل ترین توجه به زن شده البته اگر قبول کنید اسلام کامل ترین دینه منتهی از برداشت های اشتباه و بد اجرا شدن ها ممکنه این فکرهای شما پدید بیاد .

راجع به اینکه چرا پیامبر زن نداشتیم هم اگر سوال دارید شاید حدود بیست ساعت مباحثه نیاز باشه تا کامل موضوع جا بیفته .

از همه ی اینها گذشته بهترین شاهد برای اینکه فرقی بین زن و مرد در تکامل نیست اینه که خدا در قرآنش فرموده که زن و مرد در پیشگاه خدا با تقواشون سنجیده میشن نه جنسیتشون .


منتظر پستتون خواهم بود
و خیلی خیلی ممنون که نظرتون رو باهام به اشتراک میذارید , این خیلی با ارزشه
جواب کامتت قبلی رو تکمیل کردم
و اینکه رساله توضیح المسایل مرجع تقلیدتون , اون هستا! بخشهاییش هست که واقعا قابل پذیرش نیست , اونجا توی خیلی از مسایل مثلا جنسی , تبعیضهای فراوانی هست که واقعا عقل و منطق نمیتونه پذیرا باشه.نمیدونم حکمتش چیه!! من از این دست سوالهامو از مراجع تقلید هم پرسیدم و جوابی که قانع کننده باشه نگرفتم

دو نکته ی اصلی عرض کنم
یکی در رابطه با رجوع به قرآن و حدیث به منظور احتجاج بدون توضیح و تفسیر متخصصان امری غیرمنطقی است . شما مرا به این آیه رجوع دادید من شما را اولا به کل قرآن و احادیث در کنار هم ( چون مکمل همند ) ثانیا از منابع تفسیری رجوع میدم .
اتفاقا این آیه یک نکته ی تربیتی بسیار زیبا هم داره

اما اگر شاهد مثالتون در مورد قائل به برتر بودن مرد ها در این آیه بود باید خدمتتون عرض کنم که ادبیات عرب 12 شاخه و علم اصلی داره که در کنار هم مکمل فهم و دریافت هستند البته برخی اصلی تر از برخی دیگر هستند منتهی اگر با ادبیات عرب آشنایی مناسبی داشته باشد و با شان نزول ها از این آیه مثل من لذت میبردید .
اینجا بحث بر سر مدیریت است و بحث بر این است که عموما مردها یک نقطه ی قوت نسبت به زن ها دارند و آن منطقی بودنشان است ( توجه بفرمایید استثنا هم هست ) و زن ها هم یک نقطه قوت نسبت به مردها و آن احساسات عمیقشان است . اینجا بر مبنای آن قایل به این است مدیریت بهتر است با مرد باشد .
البته برای توضیحات بیشتر به تفسیر المیزان رجوع کنید .

راجع به احکامی که ممکن است با منطق ما سازگار نباشد عرض کنم که این مثل آن میماند که شما یک اتومبیلی که از تهران به مشهد حرکت میکند را بین راه متوقف کرده و مثلا از او بپرسید این یک کیلموتر را چرا آمدی ؟ یعنی توجهت معطوف به جزیی شده که کلش حل نشده . اگر با برهان قبول کنیم خدایی هست که حکیم است اسلامی هست و بر حق است و بعد شیوه ی استخراج احکام رو قبول کنیم اینجور جاها میگیم منطق ما ضعیفه نه اینکه بگیم این ها با منطق جور در نمیان البته برای بیشتر احکام فلسفه ی احکام هم تا حدودی هست منتهی نه کاملا
الان شما اگر در پی حل اینها هستید باید اول مقدماتش حل بشه و در هرکدوم خدشه دارید خوشحال میشم توضیح بدم

من هم کلی بررسی کردم , فقط یک بخش رو ندیدم و نظر بدم
اما در مورد منطق ضعیف و اینا , ببینید خدا توی قران هم گفته تفکر کنید! تنها چیزی که منع تفکر شده ذات خداست
پس من این اجازه رو دارم که تفکر کنم و نقد کنم و ببینم اصلا کجاش درسته کجاش غلط!! تفاوتمون همینجاست دقیقا.من از پیش نمیتونم بپذیرم و باید بررسی کنم ببینم میتونه قانعم کنه یا نه :) 
ممنونم از لطفتون
اتفاقا خیلی از قهرمانای اساطیری زن هم توشون هست مثل گردآفرین داستانش تو شاهنامه اس که با سهراب میجنگه اسمشو اگه اشتباه نکرده باشم همین بود
ولی در کل زیاد در حق ما کوتاهی شده خودمونم توش بی تقصیر نبودیم
اما توجه نشده,این همه ادبیات خوندیم ننوشتن.مثلا در حدی که الان همه رستم و سهراب رو میشناسن اما گردافرین رو نه!
صددرصد زنها هم مقصرن
عزیز ما سه ابزار شناخت شهود حس و عقل قائلیم و هرکدام جایگاه خودشونو دارند

مثلا شما نمیتونید بشینید و چشمتونو ببندید و با عقل بفهمید پارچه ی روبه روتون چه رنگیه
منظورم اینه عقل ما هرجایی راه نداره و خب یه سری احکام هم هست که منطق ما بهش نمیرسه این به این معنا نیست که قبولشون نکنیم
شما بشینید با عقل به من ثابت کنید نماز صبح دو رکعته
در کل رگه ی خفیفی از پلورالیزم دینی در شما میبینم که ممکنه بعدا خطرناک بشه اگر مایل بودید کتاب بهتون معرفی کنم بخونید برای حل این سوالاتی که ر ذهنتونه
نماز بحثش جداست! اون یه وظیفه ست مثلا که لازمه ی دینداریه
یه روزه , حج و...
روی سخن من با این چیزهای کلی نبود
بگذریم

پلورالیزم یعنی چی؟

کتاب که صدالبته میخونم , بفرمایید معرفی کنید ممنون میشم:)
نه اتفاقا نماز از فروع دینه و در فرع بودنش با این احکامی که شما درنظر دارید فرقی نداره . 

شما بفرمایید اشکالتون در چه قسمتیه تا من کتاب معرفی کنم 
حس میکنم به این اشکال داشته باشید که ممکنه مراجع بعضی احکام از طرف خودشون درآورده باشن آره؟
در مقدمات اعتقادی اشکال ندارید؟
منتظر بودم ببینم پلورالیزم از نظر شما یعنی چی :))

شما از الف تا ی معرفی کنید , دوستان دیگری هم دارم که مشتاق باشن بخونن.
اسلام سیاسی هم باشه خوبه باز :))
در نت سرچ کنید پلورالیزم جامع ترش میاد اما فی الاجمال همین که دین به اندازه ی فهم افراد بشر متفاوت بدونیم و گزاره های دین رو شخصی کنیم
خوندم.چون خیلی گسترده بود خواستم دقیق منظور شما رو بدونم
اره خب! دین شخصیه به نظرم و لا اکراه فی الدین
از الف الف بخوام در اعتقادات که اصل هست بهتون معرفی کنم اصول فلسفه و روش رئالیسم هست در این کتاب فرض گرفته میشه که شما حتی واقعیتی هست رو قبول ندارید و از اینجا شروع میکنه و تا اثبات خدا و صفاتش ادامه پیدا میکنه . در حین همین بحث ها نظرات غربی هم بررسی میکنه .
در کنارش کتاب توحید شهید مطهری نبوت . امامت و رهبری  هم خوبه . همچنین معادش که البته فلسفیه . 
در رابطه با مسئله ی شناخت هم شناخت شناسی شهید مطهری باز کتاب خوبیه .
این ها فعلا مهم تر به نظرم رسید .
این کتابه رو دارم مرررسی , اولیه , به زودی میخونمش
برام جالبه بدونم چی نوشته
خیلی خیلی ممنونم از پیشنهادتتون
این آیه واقعا ربطی به این نکته که فرمودید نداشت . برا همین میگم نیازه قرآن با تفاسیر خونده بشه .

شما اگه قائل بشید به اینکه واقع با ذهن ما تغییر نمیکنه این مشکل هم رفع میشه . در اون کتابا که معرفی کردم این مسائل تا حد خوبی حل میشه
صرفا یه نمونه از کل بود, مباحث مرتبط 

میخونم حتما:-)
از برخورد خوبی که داشتید ممنونم نگران بودم کدورتی پیش بیاد . بازهم اگر سوال یا معرفی کتابی بود خوشحال میشم کمک کنم .
راجع به ارزش های خاص زن سلسله پست هایی حتما میزارم امشبم اولیشو گذاشتم

برای خود من که زن ها فوق العاده ارزشمندند شاید از خودشونم بیشتر :»
خواهش میکنم , دلیلی برای ناراحتی نیست تا وقتی که محترمانه بحث و تبادل اطلاعات داریم
پست امشبتون رو خوندم , و موافقم که اون مادر بودنه دست کم گرفته شده , متاسفانه پایه ایه مشکل

:) چقدر خوب.افرین

شما هم ممنون که وقت گذاشتید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan