!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

رازهایی درباره ی مردان

یادمه هشت نه سال قبل پدرم کتاب "رازهایی درباره مردان که هر زنی باید بداند" از "باربارا دی آنجلیس" رو به مادرم هدیه داد
من اون موقع خیلی خیلی بچه بودم!! و توی عالم بچگیم کنجکاو شده بودم که این کتاب توش چی نوشته شده
حتی یک بار ده صفحه اش رو یواشکی خوندم اما بعد بیخیالش شدم
حالا این کتاب یکی از کتابهاییه که به کتابخونه اتاق من ارث رسیده!
دارم می خونمش.
یه کتاب دیگه هم هست که بعدا بهتون معرفی میکنم
اما راجع به این بگم که خیلی خوب یک سری از رفتارهایی که از مردهای اطرافمون میبینیم رو واکاوی میکنه و کشف اینها برای من هیجان انگیزه!
خوندنش بیشتر برای افراد متاهل مناسبه.یعنی به اونها کمک بیشتری میکنه
اما تفکری که من هرروز بیشتر ازش مطمعن میشم اینه که برای یک ازدواج یا رابطه موفق هیچکدوم از معیارهای مرسوممون مهم نیست
و معیارهای مهمتری هست که متاسفانه در اولویتهای اخرن
انگار که دوام و موفقیت یک ازدواج تا اخر خط  نیاز به  یک عشق واقعی  داره , عشق و علاقه ای که بشه  روش حساب کرد
نیاز به صبوری و تلاش برای درک تفاوت های پایه ای بین زن و مرد داره
خلاصه که کتاب جالبیست.
و گذشته از تمام این نکات , من برای زندگی شخصی خودم هرروز بیشتر این سوال رو از خودم میپرسم که ایا ازدواج ارزشش رو داره؟!
يكشنبه ۱۰ تیر ۹۷ , ۱۹:۱۱ مهندس رضا عباسی
ازدواج اگه طرف انسان مناسب شما باشه حتما ارزششو داره و بخشی از زندگیه که اگه نباشه سایر بخش هاش بی ارزشه
صددرصد باید مناسب باشه
اما با نکته بعدی مخالفم , افراد موفق خیلی زیادی هستن که مجردن.ازدواج دلیل ارزش گذاری که نیست
ازدواج الان ارزشش رو نداره،ولی چند سال دیگه چرا![ارزش ِ چی رو اصن؟ :تفکر!]

این رازها رو بیا بنویس،منم کنجکاو شدم بدونم:|
اتفاقا فکر میکنم چندسال دیگه اصلا بهش فکر نخواهم کرد :)) نه که الان فکر کنما , با توجه به سیری که در پیش گرفتم میگم
هرچند این سن ازدواج هم برام سواله :))
ارزش خییلی چیزا رنگارنگ
باشه توی معرفی کتاب بعدی که جامع تر از اینه حتما میگم
سلام
چقدر به نکات خوبی رسید...
ازدواج یه وسیله هست.متاسفانه فکر ما رو پر کردند،از اینکه حتما باید ازدواج صورت بگیره ولی کسی تاکیید برچیزهای مهم نکرده...
سلام 
:) 
درسته
اما ازدواج یه چیز حتمی نیست , یه انتخابه صرفا

يكشنبه ۱۰ تیر ۹۷ , ۲۰:۲۸ مهندس رضا عباسی
نه که بی ارزش باشه
من بد گفتم
ولی انگیزه کمتری تو کارا هست معمولا
عشقی که به همسر و فرزند به وجود میاد به ادم انگیزه و انرژی مضاعف می ده
اگر انتخاب درست و به جا باشه معجزه میکنه , و موافقم
اما دیدیم هممون که بعضیا با ازدواج متوقف میشن
بسته به شخصیت ادمهاست
يكشنبه ۱۰ تیر ۹۷ , ۲۰:۳۲ مهندس رضا عباسی
قبول دارم
مایل بودین بیاین همو دنبال کنیم
ممنونم باز هم
سر میزنم به وبتون :)
در موارد ازدواج خیلی نظری ندارم فقط میدونم فعلن زوده :/ و این یعنی فعلن ارزشش رو نداره:|  :)))
راستش راجع به زمانش من هنوز نظری ندارم :)) توی بقیه کامنتها گفتم چرا 
فقط یه ذره احساس میکنم توی سن کم (منظورم بین ۲۱_۲۵ و این چیزاست نه مثلا ۱۶سالگی :-D ) ازدواج موفق تره

امروز یه کارگاهی بودم ، برای امتحان تخصص و جریانات بعد از پزشکی عمومی و ... 
و یک لبخند پههههن میزدم که خداااروشکر ازدواج نکردم ! و تو دلم به خودم میگفتم "ببین دلژین ! پسر متخصص جواد ظریفم اومد بگیرتت ؛ تو قبول نمیکنی تا ۲ سال اینده ! مگر این که بمیری ! " 😂😂😂😂
:))) 
تا دوسال اینده یعنی بعد از اتمام عمومی *.*
خداانکنههه 
واقعا یکی از سختترین انتخاب هاست , من اصلا نمیتونم بفهمم خوبه واسم یا نه! خبری نیستا اما دلم میخواد کشفش کنم این چیزاشو
و اینکه واقعا فکر میکنم مگه اینکه توی همین سن کم مخم زده شه :)) برم بالاتر تن بهش نمیدم.طبق روندی که پیش گرفتم
این کتاب رو سال های اول دانشگاه بودم که یه دفعه توی کتابفروشی دیدم و خریدمش...بعد هم توی روزنامه پیچیدمش جلو مامان اینا روم نمیشد بفهمن همچین کتابی رو خوندم....ولی واقعا کتاب جالبی هست و نوع نوشتنش و ترجمه ای که شده بود رو دوس داشتم....البته که همه ش به همه تعمیم داده نمیشه ولی در کل جالبه....
منم خجالت میکشدیم
این که کتاب جالبی هست رو کاملا موافقم.اما یه ذررره بهم موج منفی میده , میترسونه :)) 
درسته
خیلی ممنون از وبلاگ خوبتون لطفا مطالب بیشتری قرار بدین. آرزوی موفقیت برای شما
خواهش میکنم :) مرسی
همشون عین بچه اند.
اینو باید اول کتاب نوشت :)))))
میخونمش ممنون بابت معرفی
اقایون بیاید از خودتون دفاع کنید :))))) 
خواهش میکنم 
نمیدونم چرا این مدل کتابا توجهم رو جلب نمیکنه
حالا که ازش نوشتی به نظرم به یه بار خوندنش می ارزه :)
برعکس :) همیشه جذب کتاب های خودشناسی و روانشناسی و کشف رازهای شخصیتی میشم :)) 
پس به نظرم واسه شروع "مردان مریخی , زنان ونوسی " رو بخون نه این یکی.اون کاملتر و راجع به هر دو جنسه
سه شنبه ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۶:۲۹ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
ارزش چی رو داره؟!
ارزش خیییلی چیزا

کلللللا میتونم بگم قید مجردی رو زدن

برای منم همیشه کتابهای خودشناسی و روانشناسی جذاب بوده...
سخت میشه گفت که ازدواج ارزشش رو داره یا نه!
واقعا توی این سن اونا مفیدترن
سخت و البته بستگی به طرف مقابل داره
من الان کنجکاو شدم که تو این کتاب چى نوشته 
ولى درکل بنظرم ازدواج زمانى مناسبه که حس کنى به اون حداقل بلوغ فکرى و احساسیه لازم و تقابل به اندازه و درست بینشون براى شروع زندگى مشترک، دست پیدا کردى
:))این کتابه بیشتر واسه متاهل ها مناسبه اکثرقسمت هاش
سعی میکنم اون یکی کتابه رو زودتر تموم کنم بهتون معرفی کنم اگه خواستی بخونی اونو بخون اول :)
دقیقا نظرم همینه و ب اون عدد سنه فکر نمیکنم
تو  عصر الان خیلی ترسناک شده.فقط باید به خدا توکل کرد..ادما خیلی راحت دروغ میگن..حتی اگر طرف باز تمام ملک های تو رو داشته باشه یک ترسی هنوز هست.اما خب از یه طرف هم نمیشه برای همیشه تنها موندن رو انتخاب کرد مگر قسمتت باشه..وگرنه با توکل بر خدا و عقل میشه یک انتخاب خوب و زندگی خوب داشت که باز توکل بر خدا مهم ترین بخشش هست
این جمله برام جالبه "ادما خیلی راحت دروغ میگن"
ازدواج واقعا ترسناکه موافقم!

ازدواج ارزشش رو داشته باشه یا نه مهم اینه آمادگی شو داریم اصلا؟ و هیچ وقت نفهمیدم چطور بعضیا انقدر ساده و سطحی بهش نگاه می کنن... 
امادگیش دقیقا به سن ربطی نداره.به ذهن ربط داره
و هرکسی باید خودش تشخیص بده دیگه اینو ...
اونا که کلا هیچی!!قیدشونو بزن

اره به نظرم ارزشش رو داره خیلی هم داره. منتها با آدم مناسبش. به شخصه آدمی که تو ذهنمه رو هنوز فکر نکنم خدا خلق کرده  باشه :دی 
جدا از شوخی اگه آدمی پیدا بشه که علاوه بر خودش به فکر تو و اهدافت هم باشه ازدواج میتونه بهترین اتفاق زندگیت باشه. اما اکثرا الان فقط واسه یکی از زوجین ازدواج فایده داره...
شاید برات جالب باشه بدونی از این کامنتت میخوام اسکرین شات ذخیره کنم!!
چون حس خوب ریزی بهم منتقل کرد!
من خودم هنوز نرسیدم ب اونجا ک بگم ارزشش رو به طور کلی داره

دقییقا.بخصوص توی فرهنگ خودمون
رازهای درباره زنان را بنده خواندم
به عنوان یک مرد مطلقه! که فریب خورد در این روزگار
باید عرض کنم ارزشش را دارد.صداقت و دین مداری ارزشی است که امروزه در هر فردی دیدید، طرف را در هوا بزنید؛ همان کاری که حضرت خدیجه(س) با پیامبر(ص) کردند.
گوشنا را در دعاهایتان فراموش نکنید
نمیدونستم راجع به زنان هم نوشته شده.جالبه
خیلی خوبه که هنپز هم دیدگاه مثبتی دارید
محتاجیم به دعا . حتما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan