!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

تفکر استراتژیک چیست؟

آینده برای ما نامعلوم و دنیا دائما در حال تغییر است . به همین دلیل ، استراتژی ها و برنامه های کاری پس از مدتی منسوخ می شوند و ضرورت تجدید نظر در فرضیات بنیادی آنها به وجود می آید. تفکر استراتژیک تصویری از آینده ،و فرصت ها و تهدید های آن به دست می دهد که با استفاده از آن می توان به سوالاتی از قبیل اینکه 

« امروز مشغول چه کاری هستم ؟ » 

و 

« فردا باید به چه کاری بپردازم ؟ » 

را پاسخ داد .

در کلام  ساده بعد تفکر استراتژیک جریان فکری  همراه شما خواهد بود که در هر لحظه افکار و تصمیمات شما را جهت می دهد.

🌱تحول در زندگی،کارنیل 

@karnil

_______

یعنی عملا میگه شاید چیزی که توی بیست سالگی دنبالشی و به دستش میاری توی سی سالگی به دردت نخوره! یا باید آینده نگر خوبی باشی , یا اگر تا سی سالگی رفتی اون موقع شهامت رها کردن و دوباره شروع کردن رو داشته باشی

جدا از تفسیر من , چقدر همچین چیزی توی کشورمون , فرهنگمون دوره , چقدر نداریم

میتونم بگم اصلاً نداریم! -_-
ولی میشه شهامت متفاوت بودن و گذر کردن از این کلیشه ها رو داشت.:-)
چه قدر نداریم اقا! چه قدر نداریم! 
و چقدر نمیشه ! 
سخت میشه در واقع
مثلا فکر کن یه ادم چهل ساله بخواد شغلشو عوض کنه!! کو؟!
اما میشه همین اول کاری راه درستو رفت
اقا! یاد یه پسری افتادم که برامون کلاس زیست گذاشته بود. بیست و نمیدونم چند سالش بود و میگفت چندتا رشته رو امتحان کرده و خونده و میخواد بازهم و بازهم و بازهم کنکور بده تا ببینه بالاخره چی رو دوستداره و کجا باید بشه!
ته ذهنم گفتم نه دیگه صخی! اون یاروهم خیلی بی عرضه بوده که بعده این همه سال هنوز نمیدونه چند چنده 
و بعد سمی گفت اتفاقا اون یارو خیلی هم شجاع و پرجرعت و کول بوده! اون یارو خیلی هم درکش بالاست! خیلی درک و عرضه اش بالاس که فهمیده موفقیت رسیدن به یه نقطه نیست! موفقیت دقیقا همون شجاعته و دل به دریا زدنه و تلاش کردن برای چنگ زدن به نخ های مختلف این کلاف سردرگمه! 
واو 
فکر کن چننند بار کنکور داده , همین خودش شهامته.هی انصراف هی از اول
چه منطق باحالی داره جدا *.*
با اینکه موفقیت فقط رسیدن به یک نقطه نیست موافقم.من توی پست قبلم هم همینو نوشتم که خوشبختیم محصور یک اتفاق نیست دیگه.
اما هنوز دارم به استاد زیستت فکر میکنم.  هنگم :-D

تعریف عشق


۳۱- انسانی که بتواند دوست بدارد نابود می کند. و کافی است که بخواهد دوست بدارد یعنی کافی است که عاشق خود- براندازی باشد تا بتواند اصلاً عاشق باشد. و من چنین بوده ام. کسی که نتواند خود را نابود کند عشق نمی تواند و بلکه فقط عشق بازی می کند :  بازی با عشق : ایثار: بدین ترتیب عشق را چنان تعریف می کنم که هرگز قابل تحریف نباشد.


استاد علی اکبر خانجانی

کتاب" هستی بایستی"

عجب!! چه متفاوت
استاد من نبودا البته:-D یکی از کانونای پرورش مرورش نمیدونم چی چی و بیاید مخترع شید و اینا کلاس گذاشته بودن:-D 
با اینکه احتمالا بیشتر از یه سال میگذره ولی تو ذهنم مونده. 
بیاید مخترع شید :-))) جالب بود به هرحال. 
منم تو ذهنم میمونه این حتی ;-)
دلیل مهاجرت نه! فرار ایرانی ها از کشور همینه
اون که صد البته.
به نظر منم اینکه همه چیو ول کنی و بخوای از اول شروع کنی سخته
ولی خب تجربه اس...زندگی بی تجربه هم میشه؟
سختی های خودشو داره
من خودم که بهش فکر میکنم ترجیح میدم از همون اول راه درست رو انتخاب کنم.اما خب گاهی نمیشه.اشتباه میکنیم
نه نمیشه:-)
داشتن همچین تفکری خیلی خوبه اصن-__- 
کامنت صخره O_O واحیرتا !! ولی خیلی هیجان انگیزه
عالیه :-) اگه بتونیم
وااقعا شگفتاا :-D هیجان انگیز و ریسک پذیر , من شخصا نمیکنم همچین کاری
دیوونگیه :)) از راه کنکور :| 
احتمالا پشتوانه خاصی داره .من همچین تصوری دارم
این چیزا اینجا کاربرد نداره کلا. زنده برسیم مرحله بعدی فعلا:))
کنده شم از اینجا یاس , کنده
دلزده , بی میل
کی بشه بریم…
یکى دوستام واسم از کار پدرش تعریف میکرد که بنظرم خیلى جالب بود..
پدرش از بچگى خیلى آرزوى رشته ى پزشکى داشته ولى دوران کالج نمیتونه قبول بشه و نهایتا وارد رشته ى وکالت میشه. بعد از هفت سال که درسش تموم میشه و در واقع وارد کار میشه میبینه این رشته واقعا اونجورى که میخواسته راضیش نمیکنه واسه همین هم تصمیم میگیره یه رشته ى دیگه رو تجربه کنه ..میخونه و میخونه و درنهایت وارد رشته روانشناسى میشه و همزمان  سه سال روانشناسى و ادبیات میخونه و لیسانسش رو میگیره ولى بازم همچنان عشق پزشکى بوده و میبینه که این دو رشته هم اونطور که باید،دوست نداره.تصمیم میگیره دوباره تلاش کنه و در نهایت بعد از سه سال تلاش پزشکی قبول میشه .سی دو سالگی شروع میکنه به خوندن پزشکی و الان که نزدیک پنجاه سالشه از بهترین پزشک های اینجاست.
واااااو چقدر خوووووب بود :-) 
خیلی خوب
کلا پزشکهای باحالی داریم , داستانهای عجیب
خودمون چه کارها که با سرنوشتمون نمیکنیم.و البته زندگی چه راه های جالبی پیش رومون میذاره
مرسی که این داستان هیجان انگیز رو واسمون تعریف کردی خاتون جان :-*
میدونی لیمو تقصیرماهم نیست تقصیر اون فرهنگی که توش رشد کردیم فک میکنی چند درصد  از خانواده ها اینجوری فک میکنن و بخوان این شهامت وشجاعت تو فرزندشون رشد بدن؟ تقریبا 0 درصد 
تو فرهنگ عام ما موفقیت یک نقطه میبینن
من و تو که الان اینو تو20سالگی میفهمیم چقد مثل اون دبیر صخره حمایت مون میکنن که بخوایم شهامت ب خرج بدیم؟ تقریبا 0درصد 
علاوه بر حمایتت کلی هم سرکوفت میخوریم که تو 20سالگی تکلیفش مشخص نی
 واین راه تنهایی رفتن هم قبول کن راه اسونی نیست..
ولی من قول میدم اول خودم تمرین کنم وبعد تو بچه ام نهادینه کنمش:)
تفکرات و فرهنگ اطرافمون اره , تقصیر ما نیست.اما عقیده خودمون هرچی که هست اگه بده تقصیر خودمونه
بعضی از خانواده ها رو میشه راضی کرد :) مشکل اینجاست من دارم میبینم یه سریا فکر میکنن هرچی والدینشون گفت وحی منزله
راستش با اینکه اگر حامی داشته باشم حالم بهتره اما میخوام حتی اگر تمام دنیام مقابلم بود شهامت داشته باشم , میخوام بتونم ...باید بتونم! اینکه توی هفتاد سالگی مدیون خودت نباشی و ذهنت پر از ای کاش نباشه خیلی مهمه خیلی
اره متوجه ام.تنهابی سخته
منم برات ارزوی موفقیت دارم :-)
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۲۰:۴۰ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
اون چیزی که تو بیست سالگی میخوایم رو باید تو همون بیست سالگی بدست بیاریم:|
صدالبته که ارزوها تاریخ انقضا دارن اما ربطی به پست نداشتا! منظور چیز دیگریست حوراجان
تفکر استراتژیک مربوط به جامعه ی لیبرالیسم هست نه جامعه ی ما با تفکر سنتی...
ولی خوبه اگه به سمتش بریم...
کاش بریم , هر چه زودتر 
از خودمون شروع میکنیم البته:)
ممنونم لیموععععع 

نتیجه درخشانمو دیدم :دییی
خواهش میکنم :-)
موفق باشی
سلام ممنون برای مطالب زیبا
https://sorooshnews.com
خواهش میکنم :|
این شامل اون چیزی که تو سرت میگذره و من میدونم چیه نمیشه! 
مییییییم *.*  اسمشووو :))
نه نمیشه چون اون متعلق به همچین چرخه ی معیوبی نیست
راستی کامنت خصوصیتو یه جا دیگه جواب میدم:-) مرسی عزیززم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan