!…سه نقطه های دل لیمو...!

عجله نکن ! زندگی همین روزاست !

خرید و ظاهربینی

خانوما با خرید حالشون خوب میشه ! 
اینو شنیدین قطعا , ولی چرا؟! 
من هیچ وقت با خرید کردن حالم خوب نشده! کلا حالم ربطی به خرید کردن نداشته 
تازه بعضی وقتا هم که سبزیجات و میوه و کلا خوراکیهای رنگی رنگی خریدم و حالم خوب شده(!) فقط تلقین بوده! 
حالا اینا مهم نیست , اتفاقا خوب هم هست که از دل هرچیزی هرچند بی اهمیت یه دلیل واسه شادی پیدا کنیم 
بحث من روی خود خرید کردنه 
خریدهای بی مورد 
تا حدود یک سال و اندی پیش همچین آدمی بودم :-\ دنبال بهانه برای خرید لباس!
با تغییر فصل , دعوت شدن به مهمونی , تولد , عروسی , مرگ! ،سفر حتی , از روی بیکاری من لباس میخریدم ! عادت کرده بودم در واقع 
دوتا کمد و دراور و یه سبد پر از لباس دارم و هنوزم نمیشه مرتب اینا رو چید!
خوشم هم نمیاد لباسهایی که من پوشیدم و دست دوم محسوب میشن رو بدم به نیازمند . (ولی خب پیش اومده که همچین درخواستی شه و منم بپذیرم , فعلا مجبورم به این شکل کمک کنم)
کلافه شدم! گفتم خب حالا این همه لباس به چه دردی میخورن؟!چرا قانون نانوشته "نپوشیدن لباس تکراری" باید تورو مدیریت کنه اخه؟! چرا باید یک عالمه لباس نو داشته باشی درصورتی که هیچ نیازی بهشون نداری؟!
از همون روز دیگه لباس نخریدم ! الان یک ساله که هیچ لباس اضافه ای نخریدم (میگم اضافه چون به هرحال یه چیزی مثل جوراب رو خریدم :-D لازم بوده )
الان تا حدی موفق شدم خودمو کنترل کنم که تک تک از لباسام استفاده میکنم! انقدر یکیشو میپوشم که دیگه نشه ازش استفاده کرد , بعد میرم سراغ بعدی 
برام هم مهم نیست ملت چی فکر میکنن , لباس تکراری میپوشم من , اره! کلی هم لذت میبرم از این کارم!
تا وقتی میشه با پول اضافه ای که داری کتاب بخری , کار خیر کنی , حتی حتی خوراکیهای سالم برای سلامتی بخری , چرا لباس اضافه؟! چرا ظاهر بینی؟!
واقعا اخلاق خوبی نیست , قضاوت کردن دیگران در این مورد هم نه تنها خوب نیست بلکه فاجعه ست! 
مثلا یادم میاد با دوستم داشتیم صحبت میکردیم توی حیاط مدرسه , یهو خیره شد به کفش یکی و گفت بعد از دوسال هنوز اینو میپوشه؟! 
من :|||
یا حتی توی تلویزیون ملی! خودمون مستند دیدم طرف پورشه سوار بود وارد یه خونه قدیمی درب و داغون شد! بعد که رفتن پرسیدن جواب صاحب ماشین این بود که ملت توی خیابون خونه ام رو که نمیبینن!! ماشینمو میبینن 
:-X
حذر کنیم از ظاهر بینی و قضاوت کردن و حتی اهمیت دادن به قضاوتهای دیگران 
#ظاهر_بین_نباشیم
#مثل_لیموی_سابق_هم_نباشیم :-))


متاسفانه عقل مردم توی چشمشون هست و لباس خوب نپوشی آدم حساب نمی کنن!
متاسفانه . من اصلا علاقه ای زیاد به لباس ندارم . دوست دارم شیک پوش باشم و عموم هم هستم ولی برام مهم نیست که در مجلسی یک لباسم را دوبار ببینند . یا سه بار ببینند . ولی پول راحت برای خرید کتاب یا دستگاه های الکترونیکی میدم . چون خیلی دوست دارم.  همیشه مشغول پس انداز کردن هستم برای خرید دستگاه های الکترونیکی مثل موبایل و لپ تاپ و...
بله درسته . آراسته بودن داستانش با خرید اضافه حتما متفاوته همونطور که فرمودید
کتاب رو که صددرصد . اما با موبایل زیاد موافق نبودم! در واقع براین عقیده ام که تاوقتی سالمه و کار میکنه میشه ازش استفاده کرد,یه جورایی مثل همون لباس 
حالا شاید فلسفه ای داره که من نمیدونم , از لزوم داشتن به روزترین موبایل بی خبرم 

جانا سخن از زبان ما می گویی،
من کاری ندارم به بقیه یکی حالا آقا عشقش می کشه پولشم داره حال خوبم بهش می ده. چرا که نه؟ عشق می کنه ظاهر بین باشه. یه عالم وسائل نو و مد روز بخره. 
ولی آدمیزاد باید حقّ آزادی رفتاری و فکری رو برای اطرافیانش قائل بشه. تو به محض اینکه به دوستت یا هر کی برگردی بگی "عه باز این لباسو پوشیدی؟" داری اونو از حق آزادی ای ک خودت در این زمینه داشتی، سلب می کنی ک مشمئز کننده س و حالمو به هم می زنه. 
من فقط دردم اینه ک آقا جان اصن،،، هرکس سرش به کار خودش.
در اینکه آزادن شکی نیست 
من پیشنهاد میدم که افراطی نباشیم ولی هیچ قضاوتی نمیکنم , هرطوری دوست دارن بپوشن , بخرن , ... زندگی کنن! 

و مرسی که با پستت باعث شدی یادم بیاد یه چالش موفق با خودم داشتم :-) 
من خیلی با این دستگاه ها کار می کنم . ابزار کار روزانه ام هست
یعنی منتظر نمیشم مد جدید بیاد . اتفاقا وقتی که مدل جدیدتر اومد من یه مدل قبل ترش رو همیشه می خرم . مگر مدل جدیده باگ هاش در اومده باشه و مطمئن باشم که موبایل برام حداقل چهار سال کار می کنه . بعدش میرم سراغ موبایل جدیدتر .
در مورد لپ تاپ هم چون کارم ای تی هست خب باید هر سه سال یکبار یک لپ تاپ قوی تر خریداری کنم. قابل حمل بودنش برای من خیلی خیلی مهمه . برای همین میگم خیلی دوست دارم که دستگاه های الکترونیکی بخرم .
و ایضا چیزی که بهش اعتیاد دارم کتاب هست و بس
اهاان...مرسی از توضیحاتتون 
شما کااملا حق دارید پولتون رو در این راستا ذخیره کنید :-) 
و اینکه چقدر واسم جالب بود اون قضیه یه مدل قبل ترش رو خریدن *.*
از هر چه بگذریم سخن دوست کتابمون خوش تر است ;-)
متاسفانه منم تا چند وقت پیش همینجوری بودم ولی خب الان یه مدته دارم رو خودم کار می کنم... چند وقت پیش اتفاقا مشابه پست تورو تو یکی از کانالهای تلگرام دیدم که نقدی بود بر این ماجرا و حتی چندتا از عکس های کیت میدلتون با لباس تکراری گذاشته بودن که یعنی حتی اونم لباس تکراری می پوشه، ما چرا فکر می کنیم تکراری پوشیدن چیپه؟... 
خیلی خوبه که شروع میکنیم به اصلاح , عالی *.*
اره حتی اونا هم لباس تکراری میپوشن , خیلیهاشونو دیدیم...
فرهنگ غلط جا افتاده
هر چی هم که بگی و بگیم چیزی عوض نمیشه...
منم بعضی وقتها ناامید میشم در این مورد , ولی باز هم نمیشه مبارزه نکرد :-)
سلام.
صرف خرید کردن مشکلی نداره، بلکه خیلی خوب هم است.
ولی خرید اضافی کاریست اشتباه که خیلی خانم ها این اشتباه رو انجام میدن؛
و من به شما تبریک میگویم که این کار رو کنار گذاشتین:).
ادم کلی لباس داشته باشه، اونم خوشکلتر از یکی دیگه، لباس الکی خریدن
ادم رو مجبور میکنه که به اون لباس ها نفرت داشته باشه.
و پول ادم در هر کاری خرج بشه که توش زیاده روی نشه، خیلی خوبه.
و کلا موفق باشین در پناه خدا:).
سلام مستر صفری 
بله دقیقا , هرچیزی به اندازه و به جا 
خوش آمدید 
ممنون از لطفتون :-)
عاغا من خرید میرم حالم بد میشه
میدونی چرا
چون هی میخوام بخرم بعد هی پول ندارم و بعد هی غصه میخورم
:|
اره اینم هست :-)) 
من تازه بعد از خرید عذاب وجدان پول از دست رفته رو هم دارم وقتی بی مورد باشه 
مستر صفری درسته نه مستر صفوی
لطفا نسبت به تصحیحش اقدام فرما.
چه عصبانی و خشن :-))) 
اشتباه دیدیم

اره موافقم واینکه این قانون نپوشیدن لباس تکراری منم ازار میده گاهی:/

 خرید رو  خیلیی دوست دارم و حالم رو خوب میکنه:)) حالا هرررچ ی که باشه چه لباس چه خوراکی چه لوازم تحریر و کتاب کلن چیزای جدید دوس دارم و ذوق میکنم

و خب افراطی پیش نیومده و بیشترم نیاز دارم :|  :))  و به اندازه نیازم خرید میکنم ن اینکه صرفا الان همه چی دارم اما چون حالم بده باید خرید کنم !


به مرور زمان دیگه ازارت نمیده شک نکن :-) 
در حد نیاز کاملا طبیعیه , حس خوبش هم نوش جان 

اون که دیگه فاجعه ست :-D 
چ جوابی داده اون مرده:|||||||
من شخصاشایدیه مانتویالباسو3-4بپوشم:|||البته خیلی سعی میکنم نووتمیزنگه دارم
وعملاباهمون کفشای دبیرستانم پاشدم رفتم دانشگاه😅😌
اره جوابش جالب بود :-\ یعنی فکر کن لذت داشتن یه خونه خوب و محکم و ایمن رو از دست داد بخاطر حرف مردم 
اگه سه چهارسال منظورت بود که خیلی خوبه :-) افرین 
من کفشام زود خراب میشن :-\ فقط یه جفت کفش دارم که سه ساله سالمه! بقیه زود غیرقابل استفاده میشن متاسفانه 
:-) 
خدمتت عارضم‌ که من به معنای واقعی کلمه نداشتن لباس ...لباس ندارم :-)) نه لباس نه مانتو نه چرت و پرت های دیگه😅
جدی میگما؛)  
الان لازم هم نداری , جایی نمیری که ;-) بعد کنکور برو یه خرید کامل و حالشو ببر :-) 
ما یکی رو میشناسیم تو اشناها که خونه ی اجاره ای دارن، ولی ماشین میلیاردی:)) خیلی جالبه
ولی یه بار که حرفش شد میدونی چی گفت؟ گفت واسه کارم بهش احتیاج دارم! یعنی واسه جذب مشتریها و نشون دادن توانایی و قدرتش ... 
همش ظاهر بینیه. 
اره دقیییقا , منم دیدم این مدل آدمها 
خب اگه واسه دل خودشون بود ایرادی نداشت , من فقط مشکلم با بخشی هست که بخاطر ترس از قضاوت شدنه 
یا خودت رو یه جور دیگه نشون بدی درصورتی که اصل چیز دیگرست :-\ اینا خوشایند نیست , دلم میسوزه 

چقدربده ادم بخاطربقیه بخاطردیدگاه بقیه بخاطراینکه الان چی فکرمیکنن بقیه زندگی کنه!
سال منظورم بود:)))
کلابعضیا زودکفشاشون خراب میشه به اصطلاح ضرب پادارن ولی خب وسیله برای خراب شدنه فدای سرت دیگه:*
اره...خیلی بد.
چه عالی *.*منم دارم همینطوری میشم 
عه؟باور کن یه حس ارامشی بهم منتقل شد که این موضوع طبیعیه :-) مرررسیییی 
:-* :-*
موافقم..ظاهر بین شدیم..بدجور ..حالا بی خیال لباس و وسایلی زندگی..تو دنیای مجازی هم هرچی عکس های جالب و پر از رنگ بذارن بیشتر لایک میخورن بدون توجه به کپشن
همه چیز از همین مجازی شروع شد ! وگرنه اینطوری نبود ک 
چقدر موافقم باهات لیمو. :)))
منم همچین عادتی داشتم  ولی فکرکنم موفق شدم که ترکش کنم،الان سعی میکنم واقعادرصورت نیازلباس بخرم.کلی لباس دارم که همش یکی دوبار پوشیدمشون!!!
:-) 
خیلی خوبه که در جهت اصلاحمون قدم برداریم 
میتونی بدی به نیازمندان
نه کلن ندارما:) حالا قبلا هم که کنکور نداشتیم سالیان پیش بازم من نداشتم😅 منم‌واقعا برام هیچوقت مطابق مد بودن و اینا اهمیتی نداشته و نداره. امیدوارم به همین منوال تا اینده پیش برم😄
اگه کنکور خوب داده باشیم اره میریم خرید ولی اگه نه.......🙁
چقد خوبی تو پس :-) 
ایشالله که خوبه , نگران نباش
تکرار مکررات فقط وقت تلف کردنه، متأسفانه مردم به جای اینکه مشکلات شخص رو از دید خود شخص ببینن میان و خودشون رو جایگزین می کنن و قضاوت می کنن.
اینکه از خرید لباس اضافه خودداری می کنید کار خوبیه
موفق باشید
نرود میخ اهنین در سنگ  
قضاوت...خیلییی بده 
:-) 
ممنون همچنین

درست یا غلطش رو نمی دونم ولی خرید کردم همیشه حالمو بهتر می کنه. حتی گشتن تو مرکز خرید برام یه نوع تفریحه!
اره خب بعضیا واقعا حالشون با خرید خوب میشه :-) من گفتم فقط برچسب نزنیم همین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرشیو مطالب
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan